Dag 64. Le Châtelet-Saint-Amand-Montrond - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 64. Le Châtelet-Saint-Amand-Montrond - Reisverslag uit Saint-Amand-Montrond, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 64. Le Châtelet-Saint-Amand-Montrond

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

03 November 2010 | Frankrijk, Saint-Amand-Montrond

Beste volgers,

Verslag van 03-11-2010 .
1)Route.
Start 7.45 uur vanuit Le Châtelet.
Aankomst 15.00 uur.
Pleisterplaats: Saint-Amand-Montrond *).
Vandaag gelopen 30km. Totaal 1737 km.
Totaal 2.316.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte dag met regen van 8.00 tot 9.00 uur bij temperaturen tussen 8 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
De ontvangst gisteravond in het hotel was weer hartelijk. We kregen zels een boek te zien met alle pelgrims die er geslapen hadden, er werd van eenieder een foto gemaakt vóór zijn vertrek en daarna in het boek verwerkt.
De afgesproken prijs voor een kamer was €20,-. Toen we naar de kamer werden gebracht vroeg ik nog of dit de kamer voor de afgesproken prijs was en de mevrouw beaamde dat. Dit is ongelofelijk zei Piet nog.
Even later bij navraag naar de kostprijs van het ontbijt werden we wakker geschud. De prijs bleek €30,- per persoon inclusief ontbijt.
We zijn toen toch nog even gaan praten over hetgeen was afgesproken en met resultaat. We bereikten een compromis van €25,- voor een kamer met douche en WC die ergens anders op de gang was. Het uiteindelijke gevolg was wel dat vanmorgen geen foto werd gemaakt en hun boek met pelgrims verstoken blijft van twee knappe koppen.
En voor de volgers zetten we natuurlijk zelf foto's op de site (knappe koppen?).
In het plaatsje Ardenais maakten we een koffiestop. We vroegen om een café au lait maar er was geen melk. We kregen daarom echte Franse koffie van Eline.
Ze was de vierde generatie in dit huis dat altijd een winkel, een bar of restaurant was geweest. Ze was 67 maar ze kon nog niet met pensioen.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een klooster.
9) Eten.
Het eten maken we vandaag zelf, is goed voor de lijn.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Saint-Amand-Montrond is een gemeente in het zuiden van het departement Cher in de regio Centre. Ze telt 11.950 inwoners en is gelegen langs de A71 en de Cher in het geografi-sche centrum van Frankrijk. Ze is tevens hoofdstad van de Boischaut.
De streek is rijk aan Gallo-Romeinse overblijfselen (Drevant). De parochiekerk stamt uit de 12de eeuw. De stad is gelegen aan de voet van een heuvel waarop zich het kasteel van de prins van Condé bevond dat verwoest werd bij het neerslaan van de Fronde (17de eeuw). Te-genwoordig is de stad de derde grootste producent van goud en juwelen van Frankrijk (Cité de l'Or). In de onmiddellijke omgeving bevindt zich de beroemde cisterciënzerabdij van Noirlac (12de eeuw).

Groet en tot morgen dag 65 ,
JanDe.