Dag 69. Premery-Corbigny. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 69. Premery-Corbigny. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 69. Premery-Corbigny.

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

08 November 2010 | Frankrijk, Parijs

Beste volgers,

Verslag van 08-11-2010.
Morgen de laatste dag.
1)Route.
Start 8.15 uur vanuit Premery.
Aankomst 16.30 uur.
Pleisterplaats: Corbigny *).
Vandaag gelopen 34 km. Totaal 1899 km.
Totaal 2.532.000 stappen > 2.5 miljoen !!!!
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte en winderige dag met regen van, een kwartier na de start tot het einde van de etappe en dat alles bij temperaturen tussen 5 en 14 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
We weten nog niet hoe het is gekomen maar vanmorgen liep de wekker een uur later af, Sommigen zullen nu denken datdat komt omdat we een dagje ouder worden en dat klopt natuurlijk ook maar wij denken dat het toch te maken heeft met het koude weer en de hevige wind , dan is het in bed toch lekkerder.
We zijn dus met gezwinde spoed vertrokken en hebben het ontbijt genoten tijdens de eerste kilometers onderweg. In Guipy hadden we de eerste koffiestop en later hebben we daar ook nog wat gegeten. Hier ontmoetten we ook de volgende Belg Jean, maar zijn Franse reismakkers noemden hem Jean Claude. Hij sprak ons aan in het Vlaams maar ging daarna weer snel over in het Frans. Toen we naar zijn woonplaats in Belgie vroegen was het gesprek meteen afgelopen. Zeker toen ze ook nog wat minachtend deden over het feit dat wij het koud hadden. Wij vermoeden dat Jean zijn afkomst niet bekend wilde maken omdat misschien te dicht bij kwam.
In Corbigny stonden we voor de kerk te kijken naar de straatnamen, op zoek naar het hotel. Daar doemde Francois op en vroeg, wat zoeken jullie?
Wij zeiden ,het hotel en toen zei hij, stap maar in dan lever ik jullie daar af.
Voor ons was dat natuurlijk OK.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een hotel.
9) Eten doen we in een plaatselijk restaurant

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Corbigny is een gemeente in het Franse departement Nièvre (regio Bourgondië) en telt 1709 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Clamecy. De opper-vlakte van Corbigny bedraagt 20,0 km², de bevolkingsdichtheid is 85,5 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 70 ,
JanDe.

• 08 November 2010 - 19:04

John Ackermans:

Geachte volgers,
    Morgen start vanuit Maasmechelen een hulpkonvooi richting Vezelay. De pelgrims worden aldaar afgehaald door hun respectievelijke schatjes.
    De reis wordt gemaakt in een busje bestuurd door Maurice en een navigator waarvan de naam nog niet bekend is bij ondergetekende.
    De pelgrims worden op woensdag terug verwacht.

Groet,JanDe.

• 08 November 2010 - 20:39

Jan En Bonnie:

aan alles komt een eind ook aan deze reis die jullie veel vriendschappen heeft gebracht. ook wij hebben genoten van jullie reis verslaggen en fotos .john en piet geweldige prestatie van jullie gr jan en bonnie

• 08 November 2010 - 21:34

Anneke Armengaud.:

veel succes met de laatste loodjes...jammer, dan zit het er op... wens jullie een goede thuisreis met veel mooie herinneringen.

• 09 November 2010 - 10:58

Thei En Annemie:

john en piet knap wat jullie gepresteerd hebben en bij deze een goede thuiskomst en tot gauw weerziens in Meas

• 09 November 2010 - 17:28

Berke Daniels:

beste pelgrims of ze U noemen ,de beste stappers ,wij wensen u alvast een dikke proficiat met uw prestatie het is niet aan iedereen weggelegd om zoveel dagen achter elkaar te stappen , in zoveel verschillende omstandigheden , het zal nu een vreemde gewaarwording zijn dat er dagen zullen zijn zonder wandelingen . nog vele groetjes van berke en leneke ven de heikabouters