Dag 66. Valigny-Saint Pierre le Moutier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 66. Valigny-Saint Pierre le Moutier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 66. Valigny-Saint Pierre le Moutier

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

05 November 2010 | Frankrijk, Parijs

Beste volgers,

Verslag van 05-11-2010.
Nog 4 dagen na vandaag.
1)Route.
Start 7.40 uur vanuit Valigny.
Aankomst 14.30 uur.
Pleisterplaats: Saint Pierre le Moutier *).
Vandaag gelopen 30 km. Totaal 1799 km.
Totaal 2.398.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte dag met regen van 8.00 tot 9.40 uur bij temperaturen tussen 8 en 18 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Van morgen werden we gewekt door de kerkklokken ondanks dat de kerk gesloten was. Dat moest een goed teken zijn. Piet had op de kaart wat afkortingen in de route ontdekt wat welkom was i.v.m. de weersverwachting.
Die weersverwachting klopte best wel want het heeft geregend. De afkortingen klopten minder goed en de kilometers werden meters. Als je stil blijft staan en wat rondkijkt naar aanwijzingen of iets opzoekt op de kaart dan zijn het meestal vrouwen die stoppen om te vragen of ze kunnen helpen. Het doet ons telkens weer deugd als mensen stoppen en je willen helpen.
(Dat zal komen omdat vrouwen sneller medelijden hebben met sumpkes, zegt de webmaster).
Bij la poste in Frankrijk werken ook steeds meer vrouwen, en die zijn ook zeer behulpzaam om onze kaarten op tijd in Nederland te krijgen.
Ondanks dat de mevrouw de bus al had gelicht nam ze toch nog onze kaarten mee. In Neuve gingen we langs de marie voor een tampon op onze kaart.
De mevrouw die ons te woord stond rolde zo met de RRRRR dat we dachten dat ze uit de omgeving van Stein afkomstig moest zijn. Maar nee, navraag leerde dat het een geboren Poolse was.
Nu we dit weten vinden we het gevaarlijk om iemand op zijn rollende RRR in te delen in de buurt van het Steinse, zeker in Frankrijk.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een pension.
9) Eten.
We eten in een plaatselijk restaurant.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Saint-Pierre-le-Moûtier is een gemeente in het Franse departement Nièvre (regio Bour-gondië) en telt 1997 inwoners (2005). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Nevers. De oppervlakte van Saint-Pierre-le-Moûtier bedraagt 47,5 km², de bevolkingsdichtheid is 42,0 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 67 ,
JanDe.

• 05 November 2010 - 19:02

Hans Van Wakeren:

Bonsoir charmeurs oh pardon marcheurs jaja als vrouwen stoppen om jullie te helpen is het spreken van de Franse taal geen vereiste neem ik aan.
    Om terug te komen op die afkortingen van jullie had ik in eerste instantie aan afkortingen gedacht van b.v.of i.v.m.maar nu blijkt het om afkortingen te gaan om de afstand hehe.
    Oke nu nog een 4daagse te gaan en waar is het eindpunt?
    Gaat jullie goed en tot morgen

• 06 November 2010 - 17:17

Thei En Annemie:

als ik het goed lees beginnen juliie dus nu aan de vierdaagse voor de twee van stein , geniet er nog maar lekker van ,want hierna moeten jullie weer mer iedereen rekening houden en dat zal dan toch wel weer even wennen zijn gr oet Maes