Dag 63. La Châtre-Le Chátelet - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 63. La Châtre-Le Chátelet - Reisverslag uit Le Châtelet, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 63. La Châtre-Le Chátelet

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

02 November 2010 | Frankrijk, Le Châtelet

Beste volgers,

Verslag van 2-11-2010 .
1)Route.
Start 7.40 uur vanuit La Châtre
Aankomst 16.50 uur.
Pleisterplaats: Le Chatelet *)
Vandaag gelopen 34 km. Totaal 1707 km.
Totaal 2.276.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een zonnige en later bewolkte dag met temperaturen tussen 6 en 18 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Vandaag stond weer een wat langere etappe op het programma. Na de feestdag van gisteren hhopten wij dat vandaag weer alles normaal zou zijn. In de eene plaats was alles open en op de andere plaats was alles dicht er was geen touw aan vast te knopen, maar dat was gisteren en vandaag was alles weer normaal.
In Chateaumellant hebben we het OT opgezocht waar Anne Celine werkte.
Samen met haar hebben we voor onderdak gezorgd in de komende dagen. Tot zaterdag zijn we onder de pannen. Het koste wel wat moeite maar dan heb je ook wat. In Saint-Jeanvrin raakten we in gesprek met André die bij de groenvoorziening van de gemeente werkt. Hij liet ons de kerk zien en ontstak speciaal voor ons ook nog de verlichting. Na het bezoek attendeerde hij ons op een andere route , wat weliswaar en kleine omweg betekende maar wel een prachtig panorama en enkele oude gebouwen. Nu, we kunnen u melden dat de omweg meer dan de moeite waard was en André had ons niks te veel beloofd.
De laatste kilometers werd het boven ons steeds donkerder maar het bleef droog.
Dat maakte de dag weer geslaagd en konden we droog op zoek naar onze verblijfplaats van vandaag.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een pension
9) Eten.
We eten in een plaatselijk restaurant.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

Le Châtelet is een gemeente in het Franse departement Cher (regio Centre) en telt 1139 in-woners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Saint-Amand-Montrond. De oppervlakte van Le Châtelet bedraagt 32,5 km², de bevolkingsdichtheid is 35,0 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 64 ,
JanDe.