Dag 65. Saint-Amand-Montrond-Valigny - Reisverslag uit Valigny, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 65. Saint-Amand-Montrond-Valigny - Reisverslag uit Valigny, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 65. Saint-Amand-Montrond-Valigny

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

04 November 2010 | Frankrijk, Valigny

Beste volgers,

Verslag van 04-11-2010 .
1)Route.
Start 7.45 uur vanuit Saint-Amand-Montrond.
Aankomst 15.45 uur.
Pleisterplaats: Valigny *).
Vandaag gelopen 32 km. Totaal 1769 km.
Totaal 2.358.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte dag met temperaturen tussen 8 en 20 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Vanmorgen zijn we uit het klooster vertrokken bij een zwaar bewolkte hemel.
Soeur Marie Cecile kwam ons nog bon courage wensen. De route liep vandaag grotendeels via het kanaal van Berry, een rustige weg waar geen tegenliggers waren. Die kwamen we later tegen in de personen van
Waltraut en Hartmut. Zij hadden zich getroffen op de camino en Cupido had toegeslagen. Nu was voor Waltraut vandaag het einde van haar camino, maar Hartmut ging nog door. Hij wilde nog naar Santiago lopen maar had wat vrees voor de sneeuw en de Pyreneeën.
Voor dat laatste hoefde hij niet bang te zijn, hebben we hem verteld, voordat hij aan de Pyreneeën toe is heeft hij voldoende conditie opgebouwd om deze te beklimmen. Bij Waltraut stond het huilen nader dan het lachen. Zij gingen met de Kerst samen vakantie vieren in Spanje, als pleister op de liefdeswonde.
Hij ging vanavond in het klooster slapen ter geruststelling van eenieder.
We hebben hem nog wat tips kunnen geven over de route en daarna hebben we afscheid genomen. Ze liepen stevig gearmd verder met een zeer trage tred.
C’est la vie du camino.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een pension.
9) Eten.
We eten in een plaatselijk restaurant.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Valigny is een gemeente in het Franse departement Allier (regio Auvergne) en telt 441 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Montluçon.
De oppervlakte van Valigny bedraagt 21,1 km², de bevolkingsdichtheid is 20,9 inwoners per km²

Groet en tot morgen dag 66 ,
JanDe.