Dag 62. Neuvy-Saint-Sepulchre- La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 62. Neuvy-Saint-Sepulchre- La Châtre - Reisverslag uit La Châtre, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 62. Neuvy-Saint-Sepulchre- La Châtre

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

01 November 2010 | Frankrijk, La Châtre

Beste volgers,

Verslag van 01-11-2010 .
1)Route.
Start 7.50 uur vanuit Neuvy-Saint-Sepulchre
Aankomst 12.00 uur.
Pleisterplaats: La Châtre *)
Vandaag gelopen 20 km. Totaal 1673 km.
Totaal 2.230.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte dag met regen van 11.00 tot 12.00 uur bij temperaturen tussen 8 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Gisteravond kon er in de gites nog worden gekookt. Dat was voor onze kok aanleiding om zijn inkopen te gaan doen en aan de slag te gaan met het eten.
De eigenaar van de winkel was van Marokkaanse afkomst en Piet had zonnebloemolie nodig om te koken. Nu hadden ze inde winkel alleen maar literflessen en dat was teveel want dan moesten we de rest meenemen in de rugzak. De eigenaar had een oplossing hij had nog een glas zonnebloemolie staan waarvan hij de rest zelf had gebruikt. Zo, soms hoef je nog geen Frans te spreken om je doel te bereiken. Toen we in La Châtre aankwamen zochten we een café op voor een teske (kop) koffie. Gelijk werd een raam verduisterd en we vroegen waarom? Maar de barman gaf aan, niets aan de hand. Even later verduisterde hij weer een raam en gaf hij aan dat hij ging sluiten over 10 minuten.
Even later het volgende raam met weer de vermelding sluiten over 10 minuten.
We telden dat er nog 3 ramen waren dus zou er volgens ons pas over 30 minuten worden gesloten. En wat bleek, je kon er de klok op gelijk zetten, zo gebeurde het precies. Bij het verduisteren van het laatste raam werden we door de andere aanwezigen erop geattendeerd, naar buiten.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een pension.
9) Eten.
Het eten maken we zelf.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) La Châtre is een gemeente in het Franse departement Indre (regio Centre) en telt 4547 inwoners (1999). De plaats is de hoofdplaats van het gelijknamige arrondissement. De opper-vlakte van La Châtre bedraagt 6,1 km², de bevolkingsdichtheid is 745,4 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 63 ,
JanDe.

• 01 November 2010 - 18:43

Daniels Berke:

beste wandelaars ,hier nog een korte melding om de mannen nog wat moed in te spreken , houd nog even vol het minderd gestatig , ik denk dat ge bijna een boek kunt schrijven van de belevenissen en wat ge allemaal meegemaakt heb ,
    heb zondag in opoeteren 25km gewandeld alleen
    zeer mooie wandeling goed weer in hetbegin wat mistig daarna wat zon , groetjes van berke de heikabouter

• 01 November 2010 - 18:53

Rob En Silvia :

Hallo John en Piet
    De laatste loodjes wegen het zwaarts.Nog even doorzetten.De volgende week zitten jullie weer lekker bij jullie vrouwen.
    Groetjes en succes de laatste week Silvia en Rob.

• 01 November 2010 - 19:23

Jac Oet Gäöl:

John&Piet wat vliegt de tijd hè mannen eerst koken met blaren en stappen met sigaren 't zonnetje op jullie bol je zou het bijna doen voor je lol vanaf nu gaat alles bergaf[als je boven bent!!]succes gewenst voor de laatste kilometersMia&Jac