Dag 61. Gargilesse-Neuvy-Saint-Sepulchre. - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 61. Gargilesse-Neuvy-Saint-Sepulchre. - Reisverslag uit Neuvy-Saint-Sépulchre, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 61. Gargilesse-Neuvy-Saint-Sepulchre.

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

31 Oktober 2010 | Frankrijk, Neuvy-Saint-Sépulchre

Beste volgers,

Verslag van 31-10-2010.
1)Route.
Start 8.15 uur vanuit Gargilesse
Aankomst 14.45 uur.
Pleisterplaats: Neuvy-Saint-Pulchre *)
Vandaag gelopen 24 km. Totaal 1653 km.
Totaal 2.204.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte en later zonnige dag met temperaturen tussen 8 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
In Gargilesse was het zeer druk, er liepen veel toeristen rond.
In de kerk hadden we een ontmoeting met een Duits echtpaar dat ook de camino deed, en je zou zeggen waar tref je anders pelgrims?
Het onderdak was nog niet zo makkelijk te vinden voor ons. Dat kwam omdat de dame aan de telefoon dat de gites naast het OT lag, maar het bleek naast het Syndicate d’initiatieve te liggen. Laat nou beide instanties (toerisme) in dit dorp aanwezig zijn. Na wat rondvragen werden we niks wijzer natuurlijk ook omdat we vroegen aan toeristen die zelf niet ter plaatse bekend waren.
De barman in de plaatselijke bar bracht uitkomst. En even nadat we de gites hadden gevonden stond de dame aan de deur waar we mee hadden gebeld en waarmee we de afspraak hadden gemaakt. Of we even wilden betalen en mee wilden gaan voor een tampon van de gemeente. Hie bleek dat mevrouw de loco-burgemeester van het dorp was. En dan te bedenken dat wij dachten dat het een of andere secretaresse was, dat hebben we natuurlijk recht gezet.
In de gites was een zestal dat meedeed aan een driedaags wandelfestijn dat in
Eguzan gehouden werd. Twee van hen waren in de buurt opgegroeid en de overige vier waren vrienden die zo’n 300 km verder woonden
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in de gites.
9) Eten.
In een plaatselijk restaurant.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Neuvy-Saint-Sépulchre is een gemeente in het Franse departement Indre (regio Centre) en telt 1628 inwoners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement La Châtre. De oppervlakte van Neuvy-Saint-Sépulchre bedraagt 35,1 km², de bevolkingsdichtheid is 46,4 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 62 ,
JanDe.