Dag 60. Crozant-Gargilesse. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 60. Crozant-Gargilesse. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 60. Crozant-Gargilesse.

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

30 Oktober 2010 | Frankrijk, Parijs

Beste volgers,

Verslag van 30-10-2010.
1)Route.
Start 9.25 uur vanuit Crozant.
Aankomst 16.00 uur.
Pleisterplaats: Cargilesse *)
Vandaag gelopen 28 km. Totaal 1629 km.
Totaal 2.172.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een zonnige dag met temperaturen tussen 8 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Gisteravond werd het nog even spannend om een slaapplaats te vinden. Ruben had ons wel verteld hoe hij dat deed maar dat was niet onze bedoeling, bovendien moesten we dan op zoek naar binnenwerk want buiten was het al donker. Onze laatste hoop was Hotel du Lac in Crozant.
Na wat bellen kregen we Aldert Jan aan de lijn. Het bleek later, hoe kan het anders met zo’n naam, een Fries te zijn en hij schakelde gelijk over van het Frans naar het Nederlands en daar begrepen wij niets van. Hij gaf aan dat hij gesloten was maar na wat aandringen en vertellen dat we alleen een slaapplaats nodig hadden stemde hij toe. Dus met gezwinde pas op naar Crozant ofschoon die pas toch wat minder gezwind was door de biefstuk en de wijn.
Eenmaal in Crozant hebben we nog inkopen gedaan bij Tine. Ze had een winkel ala Neske in de Steeg. Toen we aankwamen bij Aldert Jan bleek dat hij aan het klussen was, Dat was nog wat geweest voor Ruben.
Later hebben we samen nog geproefd van het Vlaamse gerstenat.
Naarmate de tijd voortschreed werden de gesprekken diepzinniger en diepgaander. Dat laatste had niets te maken met het vorengenoemde gerstenat maar met een Fries-Limburgse verbroedering.
Vanmorgen kregen we wat sterkere koffie dan we gewend zijn in Frankrijk.
Of onze gastheer dat nodig had weten we niet, wij dronken hem met smaak op, met dank aan Aldert Jan.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in de gites
9) Eten.
Het eten maken we zelf vandaag.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Gargilesse-Dampierre is een gemeente in het Franse departement Indre (regio Centre) en telt 324 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement La Châtre. De op-pervlakte van Gargilesse-Dampierre bedraagt 15,5 km², de bevolkingsdichtheid is 20,9 inwo-ners per km².

Groet en tot morgen dag 61 ,
JanDe.

• 30 Oktober 2010 - 17:47

Fam Alberts.:

John proficiat met je verjaardag.En nog vele gezonde jaren erbij.Leuke reisverslagen en mooie fotos Wensen je nog de laatste dagen veel loop plezier met piet. Weer goed gedaan.Groet fam alberts.

• 30 Oktober 2010 - 18:02

Dienie:

hartelijk gefeliciteerd, john. Geniet morgen nog een beetje van het mooie Gargilesse. Indian summer daar? of l'été indien?

• 30 Oktober 2010 - 18:29

ROB EN SILVIA:

John proficiat met je verjaardag.En nog vele gezonde jaren . Drink met met piet een goed glas wijn. Veel; succes de komende kilometers.Prachtige foto,s en mooi reis verslag.Groetjes rob en silvia.

• 31 Oktober 2010 - 11:37

Annie En The:

hallo wandelaars voor jullie op naar de laatste kilometers vol houden die paar dagen gr mam willie annie the levi ewan chantal