Dag 59. La Souterraine-Crozant - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 59. La Souterraine-Crozant - Reisverslag uit Crozant, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 59. La Souterraine-Crozant

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

30 Oktober 2010 | Frankrijk, Crozant

Beste volgers,

Verslag van 29-10-2010 .
1)Route.
Start 9.00 uur vanuit La Souterraine
Aankomst 18.20 uur.
Pleisterplaats: Crozant *)
Vandaag gelopen 28 km. Totaal 1601 km.
Totaal 2.134.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving
3) Het weer
Een eerst zonnige en later bewolkte dag met temperaturen tussen 8 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na de lange tocht van gisteren kregen we een lekkere maaltijd voorgeschoteld.
Na een goede nachtrust begonnen we met een ander ontbijt dan gewend maar dat wel pap in de benen gaf. De route van vandaag was minder heuvelachtig dan gisteren. Nadat we al dagen geen pelgrims meer hadden gezien liep ons gisteren iemand met een rugzak tegemoet. Even buiten het kleine dorp Saint Agnant de Versilant treffen we de pelgrim. Als we hem aanspreken blijkt hij ook Nederlands te praten. Hij was zo blij dat hij Nederlands kon praten dat hij ons bijna om de nek vloog. Het bleek dat hij Ruben heette en uit Waremgem kwam. Dat maakte weer wat gesprekstof bij Piet los want zijn Anny komt ook uit Waremgem. Ruben loopt naar Santiago op de volgende manier. Hij probeert via klusjes bij mensen aan eten en een slaapplaats te komen. Dat kost hem soms grote moeite maar het lukt hem nog steeds. Nu hij steeds dichter bij de Spaanse grens komt geeft het hem genoeg moraal om zijn doel te halen.
Op het moment dat dit wordt geschreven zijn John en Piet alweer aan de volgende etappe bezig, maar dat krijg je als het bericht pas om 1.10 uur in de morgen arriveert, want dan is de webmaster onder zeil.
Omdat John vandaag jarig is zullen we hem dit maar niet te zwaar aanrekenen.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in Hotel du Lac *****
9) Eten.
We eten in een plaatselijk restaurant.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Crozant is een gemeente in het Franse departement Creuse (regio Limousin) en telt 581 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Guéret. De oppervlakte van Crozant bedraagt 30,3 km², de bevolkingsdichtheid is 19,2 inwoners per km².

Groet en tot straks, dag 60 ,
JanDe.

• 30 Oktober 2010 - 09:37

Hans Van Wakeren:

Bonjour John
    Proficiat wens je nog heel veel wandeljaren toe.Het is nu niet meer mogelijk om met de camion in de buurt van jullie te komen ligt niet op mijn route jammer maar we gaan ons wel zien als jullie terug in Stein zijn.Groetjes ook aan Piet natuurlijk en bon route

• 30 Oktober 2010 - 12:54

Anneke:

John, van harte gefeliciteerd...toch geweldig dat je met verjaardag onderweg naar huis bent en eigenlijk nog lang niet thuis...hoelang nog?

• 30 Oktober 2010 - 13:20

Thei En Annemie:

hee john bij deze van harte gefeliciteerd en een fijne verjaardag met veel looppassen en kilometers en denk eraan dat we er vanavond en moregen in de kantine eentje op je zullen drinken samen met lilian en josh gr oet het regenachtige Meers

• 31 Oktober 2010 - 09:51

De Buurvrouw:

John Proficiat,jarig en dan op reis,maar we houden het te goed.Ik had wat laat de pc open.We zullen je weer snel hier zien. Geniet nog van de mooie reis,want of Lilian je nog eens laat gaan ?Dus nog vele stevige stappen gewenst,Groetjes Annie