Dag 58. Chatelus le M.-La Souterraine - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 58. Chatelus le M.-La Souterraine - Reisverslag uit La Souterraine, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 58. Chatelus le M.-La Souterraine

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

28 Oktober 2010 | Frankrijk, La Souterraine

Beste volgers,

Verslag van 28-10-2010 .
1)Route.
Start 9.00 uur vanuit Chatelus le Mercheux
Aankomst 19.00 uur.
Pleisterplaats: La Souterraine*)
Vandaag gelopen 41 km. Totaal 1573 km.
Totaal 2.097.333 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos akkers en weiden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte en later zonnige dag met temperaturen tussen 6 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Vanmorgen zijn we later gestart dan we normaal gewend zijn. Dat had niks te maken met stakingen maar wel met de openingstijden van de broodwinkel.
De winkel opende pas om 9 uur zijn deuren. Vol goede moed deden wij onze bestelling en kregen toen te horen dat alles wat ze hadden was gereserveerd.
Na veel aandringen kregen we een half baguetje aangeboden. Nu, beter eenhalf ei enz. De andere inkopen deden we in de rugzak en daarna en route. In Saint Goussaud dronken we onze eerste koffie en wilden we de kerk bezichtigen.
Dit lukte niet omdat de kerk was gesloten. Bij navraag bij de overbuurman vertelde hij ons vol trots dat hij dat was en hij toonde ons de sleutel. We stelden ons netjes voor en hij deed dat ook, Henry was zijn naam. Na het bezoek moesten we nog even langskomen, dan kregen we nog een tampon van de kerk.
Na het aankloppen deed mevrouw open en zei dat ze ook een bel hadden die ze ons ook liet horen . Het eerste liedje was frére Jaques en het tweede was happy birthday. Henry zette nauwkeurig de stempel in het betreffende vakje.
Vol lof waren ze over de weg.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag bij Bed and Breakfast
9) Eten.
Bed and Breakfast

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) La Souterraine is een gemeente in het Franse departement Creuse (regio Limousin) en telt 5309 inwoners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Guéret. De oppervlak-te van La Souterraine bedraagt 37,1 km², de bevolkingsdichtheid is 143,1 inwoners per km². La Souterraine, "Sosterrania" zou genoemd zijn naar een ondergrondse romeinse tempel waarvan nog sporen aanwezig zijn in de crypte van de kerk; maar recent is beweerd dat de naam afgeleid zou zijn van Soubrana, onder Rana, een verdwenen zijbeek van de Sédelle.

Groet en tot morgen dag 59 ,
JanDe.

• 29 Oktober 2010 - 08:45

Wil Kroon:

John
    Van harte proficiat met je verjaardag is wel een dag te vroeg. Ik verheug me iedere dag weer op het verslag van jullie
    Veel loop sterkte de resterende dagen.
    Groetjes
    Wil Kroon

• 30 Oktober 2010 - 07:47

Mart En Sil:

He John,
    Proficiat en nog vele jaren.
    Wij vinden jullie verslag iedere dag weer tof.