Dag 57. Saint Leonard de N- Châtelus de Mercheux - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 57. Saint Leonard de N- Châtelus de Mercheux - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 57. Saint Leonard de N- Châtelus de Mercheux

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

27 Oktober 2010 | Frankrijk, Parijs

Beste volgers,

Verslag van 27-10-2010 .
1)Route.
Start 8.30 uur vanuit Saint Leonard de Noblat.
Aankomst 16.00 uur.
Pleisterplaats: Châtelus le Marcheix. *)
Vandaag gelopen 33 km. Totaal 1532 km.
Totaal 2.042.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een zonnige dag met temperaturen tussen 1 en 16. ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Vandaag onderweg gesproken met Anne uit Tours. Ze was proffeseur van beroep op een lycee en gaf les in literatuur. Het gesprek ging natuurlijk over de pensioenleeftijd in Frankrijk. De staking gaat nog steeds door en de vakbonden willen van geen wijken weten. Zo was Anne ook tot dinsdag vrij en had de wandelschoenen aangetrokken. Ze volgde een andere route maar in Bilages kruisten onze wegen. Ze moest nog acht maanden doorwerken en ging dan met retraite en was dan bijna 61. Ze vond het een leuk gesprek maar de tijd begon te dringen want we moesten nog een flink eind lopen en anders dreigde het nachtwerk te worden.
In onze gites spraken we met Sarah, ze was daar de beheerster. Ze sprak weer goed Engels en dat kwam omdat ze zes jaar geleden van Leeds naar Frankrijk was gekomen.
Ze had er toen bewust voor gekozen om op het platteland te gaan wonen.
Ze was nog steeds tevreden met haar keuze van toen en was inmiddels getrouwd. Ze zag ook wel de nadelen van het platteland zoals de scholen, winkels en andere voorzieningen. Daar liepen wij ook tegenaan, de bakker was dicht.
Note JanDe: Dus toch te lang gekletst met de proffeseur!!
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in de gites
9) Eten.
We maken ons eten weer zelf.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Châtelus-le-Marcheix is een gemeente in het Franse departement Creuse (regio Limousin) en telt 356 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Guéret. De op-pervlakte van Châtelus-le-Marcheix bedraagt 41,7 km², de bevolkingsdichtheid is 8,5 inwo-ners per km².

Groet en tot morgen dag 58 ,
JanDe.

• 27 Oktober 2010 - 19:31

John Ackermans:

Volgers opgelet, John en Piet hebben weer foto's geplaatst. Kijken dus!

JanDe.

• 28 Oktober 2010 - 20:28

Bonjako:

het is fijn niets meer over pijntje te lezen moraal zit er ook nog goed in en het gaat rap op het einde aan . nog even en we kunnen jullie verhalen en ervaringen horen .jan en bonnie