Dag 56. Limoges-Saint Leonard de Noblat - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 56. Limoges-Saint Leonard de Noblat - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 56. Limoges-Saint Leonard de Noblat

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

26 Oktober 2010 | Frankrijk, Parijs

Beste volgers,

Verslag van 26-10-2010 .
1)Route.
Start 8.30 uur vanuit Limoges
Aankomst 16.15 uur.
Pleisterplaats:
Saint Leonard de Noblat *)
Vandaag gelopen 27 km. Totaal 1499 km.
Totaal 1.998.666 stappen, nog 1334 (1 km) verwijderd van 2 miljoen stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving
3) Het weer
Al weer een zonnige dag met temperaturen tussen 5 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Gisteravond bij aankomst in Limoges moesten we op zoek naar een slaapplaats.
Het werd het klooster van de zusters Franciscanessen, dat in de schaduw van de kathedraal ligt.
Door zuster Giselle werden we hartelijk ontvangen, We hebben gisteravond ook nog inkopen gedaan voor het eten dat we moesten maken en tevens nog een gedeelte van de oude stad verkend.
De zusters zouden zorgen voor een ontbijt, maar vanmorgen was het brood niet te vinden en nadat we nogmaals een beroep hadden gedaan op zuster Giselle die aan kwam lopen met een baguette. Ze keek verwonderd en opende een smal kastje waarin het brood zat. De koksmaat had het schaamrood op de kaken maar de zuster gaf aan dat het niet erg was. Na het ontbijt hebben we nogmaals de oude stad bezocht, maar jammer genoeg hingen er vlagen mist. De route vinden ging in aanvankelijk goed maar toen de weg zich splitste hebben we toch een stukje omgelopen. Uiteindelijk liepen we de stad uit door een mooi stukje natuur.
De wind en de heuvels maakten vandaag tot een moeilijke tocht. De aankomst was weer in een oude stad met een prachtig gerestaureerde kerk. De straatnamen waren in twee talen aangegeven in het oude en het moderne Frans.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag de gite d’etappe.
9) Eten.
Doe het zelf met bizon.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Saint-Léonard-de-Noblat is een gemeente in het Franse departement Haute-Vienne (regio Limousin) en telt 4667 inwoners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Li-moges. De oppervlakte van Saint-Léonard-de-Noblat bedraagt 55,8 km², de bevolkingsdicht-heid is 83,6 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 57 ,
JanDe.

• 26 Oktober 2010 - 19:39

Piet Van Mulken:

Bonjour marcheurs en goede voortzetting

• 27 Oktober 2010 - 16:29

Anny:

De meest waardevolle reis maak je niet altijd als je veel geld hebt, wel als je veel tijd hebt.
    Blijf ervan genieten en wandel vol energie en moed de komende 2 weken tegemoet.
    Veel succes!!!