Dag 55. Mussidan-Saint Astier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 55. Mussidan-Saint Astier - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 55. Mussidan-Saint Astier

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

25 Oktober 2010 | Frankrijk, Parijs

Beste volgers,

Verslag van 25-10-2010 .
1)Route.
Start 8.20 uur vanuit Mussidan.
Aankomst14.45 uur.
Pleisterplaats: Saint Astier *)
Limoges **)
Vandaag gelopen 26 km. Totaal 1472 km.
Totaal 1.962.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers, weilanden en wijngaarden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een zonnige dag met temperaturen tussen 8 en 18 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na regen komt zonneschijn en dat blijkt vandaag ook zo te zijn. De zon was er al vroeg bij maar het voelde toch nog koud aan. Met halfdroge kleren en schoenen gingen we vanmorgen on route. De route liep over vele bos en veldweggetjes die nog niet helemaal droog waren, dat liet zijn sporen na. Vandaag hadden we na toch wel een aantal dagen weer eens een ontmoeting met een tegenligger.
Het was de Braziliaanse Fatima die in Auxerre was gestart en ook de Spaanse kustroute ging lopen. Ze maakte ons blij met de vermelding dat het weer voorlopig zo mooi zou blijven als vandaag. Haar slaapplaatsen waren voornamelijk hotels.
Ze wilde ook nog weten van welke heilige onze namen afkomstig waren.
Het was leuk nog eens iemand te ontmoeten die de andere kant opgaat.
Vandaag is de slaapplaats een stuk dichter bij huis dan het eind van de looproute van vandaag, maar dat verdient enige uitleg.
De afspraak aan het begin van de tocht was maximaal 70 dagen lopen.
Het probleem is dat we binnen die 70 dagen Vezelay niet halen.
Om toch op tijd in Vezelay te zijn hebben we vandaag de trein naar Limoges genomen en in principe een stuk overgeslagen.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een klooster in Limoges
9) Eten.
Het eten maken we weer zelf vandaag.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Saint-Astier is een gemeente in het Franse departement Dordogne (regio Aquitanië) en telt 5024 inwoners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Périgueux. De opper-vlakte van Saint-Astier bedraagt 34,1 km², de bevolkingsdichtheid is 147,3 inwoners per km².
**) Limoges is de hoofdstad van de Franse regio Limousin en het departement Haute-Vienne. De stad heeft circa 134.000 inwoners (250.000 in de gehele agglomeratie). Limoges is bereik-baar vanaf Orléans via de Franse autosnelweg A20/E9.
De stad ligt aan de rivier de Vienne. In 1768 werd hier porseleinaarde ontdekt, en vanaf dat moment is Limoges bekend om zijn porselein.

Groet en tot morgen dag 56 ,
JanDe.