Dag 54. Port Sainte Foy-Mussidan. - Reisverslag uit Mussidan, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 54. Port Sainte Foy-Mussidan. - Reisverslag uit Mussidan, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 54. Port Sainte Foy-Mussidan.

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

24 Oktober 2010 | Frankrijk, Mussidan

Beste volgers,

Verslag van 24-10-2010 .
1)Route.
Start 8.15 uur vanuit Port Sainte Foy.
Aankomst 16.30 uur.
Pleisterplaats: Mussidan *)
Vandaag gelopen 38 km. Totaal 1446 km.
Totaal 1.928.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers, weilanden en wijngaarden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een bewolkte en regenachtige dag, met regen van 8.15 tot 16.30 uur en dat alles bij temperaturen tussen 12 en 18 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Gisteravond liet Pluvius zijn eerste daden zien. We hadden de hoop dat alles wat zaterdag zou vallen ons zondag zou worden bespaard. Zelfs nu we het gebied van de Gironde hebben verlaten en de Dordogne zijn binnen gelopen zou je toch beter weer verwachten. Ook natuurlijk voor de vakantiegangers. Maar nee hoor de regen viel met bakken uit de hemel van start tot pleisterplaats. We kwamen dan ook niemand tegen. Alleen hebben we wat jagers gezien die hun hobby onder alle weersomstandigheden blijven beoefenen.
De eerste zorg nu is om alle kleren en schoenen droog te krijgen zodat we morgen met droge kleren en schoenen kunnen starten.
De weersvoorspelling geeft hoop maar dat is een zorg voor morgen.
De van gisteravond over gebleven pizza smaakte vanavond voortreffelijk door de aanwezigheid van een combioven.
Soms heb je ook meevallers.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in de gite d’étappe
9) Eten.
Het eten maken we vandaag weer zelf.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Mussidan is een gemeente in het Franse departement Dordogne (regio Aquitanië) en telt 2831 inwoners (2005). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Périgueux. De opper-vlakte van Mussidan bedraagt 3,9 km², de bevolkingsdichtheid is 725,9 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 5 5 ,
JanDe.

• 24 Oktober 2010 - 19:56

Mam:

Hoi Sjeanke,

Hoe is het?
    Met mij gaat het goed.
    Jullie gaan als een trein!
    Volgende keer ga ik mee!
    Goed of niet goed.

De mam

• 25 Oktober 2010 - 10:40

Margo En Hein:

Hallo bedevaarders,

schitterend dat jullie zo doorzetten en elke dag weer zo veel kilometers maken. We zijn benieuwd en zullen niet uitgepraat raken als je terug bent. Nog maar 2 weken!!! Het beste nog en tot ...

• 25 Oktober 2010 - 13:24

Willie Janssen:

Dag Pietje,

ik mis je en ben blij dat je bijna weer thuis bent. Ik zou je 100 kussen willen geven, maar mannen kussen elkaar niet. Tot binnenkort.