Dag 53. Pellegrue-Port Sainte Foy. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 53. Pellegrue-Port Sainte Foy. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 53. Pellegrue-Port Sainte Foy.

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

23 Oktober 2010 | Frankrijk, Parijs

Beste volgers,

Verslag van 23-10-2010 .
1)Route.
Start 8.15 uur vanuit Pellegrue
Aankomst 14.15 uur.
Pleisterplaats: Port Sainte Foy *)
Vandaag gelopen 22 km. Totaal 1408 km.
Totaal 1.877.333 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers, weilanden en wijngaarden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een zonnige dag met temperaturen tussen 12 en 22 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed
6) Belevenissen/ontmoetingen.
De slaapplaats is een van die zaken die je van tevoren dient te regelen.
Waar je dan terecht komt is nog altijd een verrassing. Zo zaten we gisteren boven de OT in Pellegrue. Met kookgelegenheid en een ligbad, echt iets voor iemand die veel kilometers maakt. Vandaag bivakkeren we in een oude pastorie en hier is bijna alles aanwezig wat in een Nederlands huishouden aanwezig is, het enige wat mankeert is de wasdroger. Met de weersomstandigheden van vandaag is dat geen probleem, de was hangt te drogen in een zwak zonnetje in de tuin van de pastorie. De bedden komen uit een ziekenhuis en liggen lekker (voor een nacht natuurlijk). Reine heeft ons wegwijs gemaakt in dit oude maar zeer gerieflijke onderkomen. Zij had zelf ook de route northe gelopen en gaf meteen aan dat het teruglopen m.b.v. de gele pijlen niet makkelijk was. Daar konden wij het volledig mee eens zijn. Het verblijf voor zondag is ook al geregeld.
Soms heb je geluk dat degene die belt Engels spreekt, dat is soms wat makkelijker voor ons en dan stottert die andere ook wel eens.
We weten nu al waar de sleutel ligt en de verwarming staat aan.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in de Gites
9) Eten.
We maken het eten vandaag zelf.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt is een gemeente in het Franse departement Dordogne (regio Aquitanië) en telt 2345 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Bergerac. De oppervlakte van Port-Sainte-Foy-et-Ponchapt bedraagt 18,4 km², de bevolkings-dichtheid is 127,4 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 54 ,
JanDe.

• 24 Oktober 2010 - 19:49

Ria, Wim En Rik:

Hallo John,

Je bent goed bezig! Knap van jullie twee, elke dag die grote afstanden.
    Leuk om de verslagen en foto's te bekijken.
    Hou de schwung erin en pluk de dag!

Groetjes!

ps. de boom wordt erg groot!