Dag 52. La Réole-Pellegrue - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 52. La Réole-Pellegrue - Reisverslag uit Pellegrue, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 52. La Réole-Pellegrue

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

22 Oktober 2010 | Frankrijk, Pellegrue

Beste volgers,

Verslag van 22-10-2010.
1)Route.
Start 10.00 uur vanuit La Réole.
Aankomst 16.30 uur.
Pleisterplaats: Pellegrue *)
Vandaag gelopen 26 km. Totaal 1386 km.
Totaal 1.848.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers, weilanden en wijngaarden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een zonnige dag met temperaturen tussen 5 en 21 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Gisteravond na het eten werden we opgehaald door Marie France. Zij bracht ons naar haar huis waar we zouden overnachten. Door haar man Jacques werden we hartelijk ontvangen. Na wat koffie en wat praten over verschillende dingen gingen we na een warme douche naar bed. Vanochtend zijn we gestart met een Frans ontbijt waarvan de producten zelf waren gemaakt of waren geteelt op ecologische wijze. Daarna heeft Jacques ons twee particuliere watermolens laten zien die allebei waren gerestaureerd. Zij zijn lid van een vereniging tot instandhouding van molens en hebben ook een jumelage (bijeenkomst van gelijke verenigingen) met de Nederlandse verenging. De uitleg over de werking werd met veel enthousiasme gedaan en als toetje ging hij met ons naar de fabriek van de wijncoöperatie waar hij vroeger had gewerkt. We hebben daar het gehele productieproces kunnen volgen. Met zo’n start loopt het veel gemakkelijker.
Als je zo door de wijngaard mag lopen en je ziet wat ervan wordt gemaakt dan wil je natuurlijk ook proeven. Nu we daar geleerd hebben waar we op moeten letten zal de wijn vanavond zeker smaken.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in de gites.
9) Eten.
Vandaag maken we ons eten weer eens zelf.

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) Pellegrue is een gemeente in het Franse departement Gironde (regio Aquitanië) en telt 1030 inwoners (2005). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Langon. De oppervlakte van Pellegrue bedraagt 38,7 km², de bevolkingsdichtheid is 26,6 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 53,
JanDe.