Dag 51. Bazas-La Réole. - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 51. Bazas-La Réole. - Reisverslag uit La Réole, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 51. Bazas-La Réole.

Door: JanDe.

Blijf op de hoogte en volg John

21 Oktober 2010 | Frankrijk, La Réole

Beste volgers,

Verslag van 21-10-2010 .
1)Route.
Start 8.10 uur vanuit Bazas
Aankomst 15.30 uur.
Pleisterplaats: La Réole *)
Vandaag gelopen 30 km. Totaal 1360 km.
Totaal 1.813.333 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Bos, akkers en weilanden in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer
Een mistig begonnen maar later zonnige dag,
met temperaturen tussen 5 en 16 ºC.
4) Lichamelijke conditie.
Goed
5) Psyche.
Goed
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Vanmorgen hingen nevelen om de stad Bazas. De autoruiten waren bevroren wat voor ons een teken was om de winterkleding te dragen. De mist was in de heuvels zo dicht dat we soms niet meer zicht dan 25 meter hadden. We zagen geen landschappen maar alleen grijze flarden. Onanks dit euvel hebben we de route toch goed gevonden mede dank zij de grote hoeveelheid wegen in de route.
In het ongeveer enige stukje bos hadden we een ontmoeting met Jean Claude Monto. Hij was Corsicaan van geboorte maar de liefde had hem naar deze omgeving gebracht. Ja,ja de liefde zei hij en hij lachte daarbij uit volle borst.
Hij was champignons aan het zoeken maar het was geen goed jaar omdat het te droog was. Toen we nog spraken over Corsica en Napoleon begon hij spontaan te zingen. Na het afscheid vervolgden wij onze route door een akker want het pad was dicht gegroeid.
In La Réole werden we in het OT (soort VVV) vriendelijk geholpen door Dominique bij het vinden van onderdak. Terwijl wij nog een stadstour maakten kreeg zij te horen waar we konden slapen met ook nog gratis internet.
8) Slaapplaats.
We slapen vandaag in een particulier bed.
9) Eten.
In een plaatselijk restaurant.

Note: Er zijn, dankzij het gratis internet, weer nieuwe foto’s te bekijken

Voor foto’s klik op onderstaande link:

*) La Réole is een gemeente in het Franse departement Gironde (regio Aquitanië) en telt 4187 inwoners (1999). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Langon. De oppervlakte van La Réole bedraagt 12,5 km², de bevolkingsdichtheid is 335,0 inwoners per km².

Groet en tot morgen dag 52 ,
JanDe.

• 21 Oktober 2010 - 19:22

Maria En Luc - Mol :

Dat is wat anders dan de bib-'bedden' hé mannen !
    Zoals de reklame van Johnnie Walker zegt :
    Keep on walking !!!