Kustroute dag 3 - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Kustroute dag 3 - Reisverslag uit Wijk aan Zee, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Kustroute dag 3

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

30 Mei 2008 | Nederland, Wijk aan Zee

Beste volgers,

Verslag van 30-05-2008.
1)Route.
Vertrek van: Bergen aan zee
Start 9.15 uur.
Aankomst 17.45 uur.
Pleisterplaats: Wijk aan zee *)
Vandaag gelopen 35 km. Totaal gelopen 90 km.
Totaal 120.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos,duinen en strand in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Zonnig, bewolkt en regen van 12.00 tot 13.00 uur en dat alles bij temperaturen tussen de 15 en 21 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na de belevenissen van gisteren bijgekomen met een goed diner en even laten uitwaaien op het strand.
De muggen hielden ons uit de slaap, een slechte voorbode?
Met motregen gestart en gelijk de duinen in. Door onoplettendheid hebben we een teken gemist met als gevolg een kleine omweg maar wel meer natuur. De koffiestop in Egmond aan zee vergoede al veel. Een ontmoeting met een stel oudere dames op een bankje onder een zeil vanwege de regen. Wij zijn geen stelletje
verontschuldigden zij zich, maar ook weer wel. Wij kwamen er snel achter.
wij hebben hun de weg gewezen en hebben hun achtergelaten of ze nu wel of geen stelletje waren. De tweede koffiestop in Castricum aan zee hebben we in de volle zon op het strand genoten. Weer op weg, met een ander stel gegevens uitgewisseld over de slaaplaats in Callantsoog.
Langzaam kwamen rookpluimen en gebouwen van Corus in beeld. De natuur werd met deze beelden ineens cru verstoord en als we dan een afkorting nemen, welke geen is, da krijgen we een dipje.
8) Slaapplaats.
Bed & B Het Kerkje

*) Wijk aan Zee is een dorp dat sinds 1936 deel uitmaakt van de gemeente Beverwijk, in de provincie Noord-Holland. Wijk aan Zee was samen met het dorp Wijk aan Duin, voordat het onder de gemeente Beverwijk viel, onder de naam Wijk aan Zee en Duin een zelfstandige gemeente. Het dorp heeft circa 2400 inwoners. Wijk aan Zee ligt op één weg na ingeklemd tussen het staalbedrijf Corus (het vroegere Hoogovens), de Noordzee en het Noord-Hollands Duinreservaat

Groet en tot morgen dag 4,
JanDe.