Kustroute dag 9 - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Kustroute dag 9 - Reisverslag uit Hoek van Holland, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Kustroute dag 9

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

05 Juni 2008 | Nederland, Hoek van Holland

Beste volgers,

Verslag van 05-06-2008.
1)Route.
Vertrek van: Kijkduin.
Start 9.05 uur.
Aankomst 14.30 uur.
Pleisterplaats: Hoek van Holland *)
Vandaag gelopen 22 km. Totaal gelopen 214 km.
Totaal 285.335 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen/steden maar veel bos en strand in een vlakke omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt en regen van 11.15 tot 14.30 uur bij temperaturen tussen 15 en 20 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed
5) Psyche.
Zeer goed
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Gisteren op de boulevard van Kijkduin genoten van het happy hour en later van de Griekse kookkunst.
Met wat omzwervingen aangekomen bij de slaapplaats. Aldaar hartelijk ontvangen. We hebben gezellig aan de wijn gepraat over de dagdagelijkse dingen. Na een goede nachtrust en een uitgebreid ontbijt op pad voor de laatste etappe. Het eerste stuk was bekend terrein dat hadden we woensdag ook al gelopen.Vandaag ook weer veel over strand moeten lopen iets wat toch zwaar blijft met rugzakken. Na de eerste koffiestop in Monster op het strand begon het te regenen. We waren met regen begonnen aan de kustroute en we zijn er ook mee geeindigd. De stranden waren leeg en verlaten. We zijn langs vele kassen van de glazen stad gelopen. De tweede koffiestop in Gravenzande was het personeel van meningdat het weer vandaag slecht zou blijven. In Hoek van Holland hebben we de laatste strandtent bezocht voor wat droogte en warmte.
Bij de VVV wilden we onze laatste stempel gaan halen maar ze hadden er geen daarom werd er eentje gemaakt.
8) Slaapplaats.
Casa Lilian.

*)Hoek van Holland is een kustplaats in Zuid-Holland, gelegen op de noordoever van de Nieuwe Waterweg waar deze de Noordzee bereikt. Hoek van Holland is een deelgemeente van de gemeente Rotterdam, maar ligt veel westelijker dan de stad. De plaats grenst aan de noordoostelijke kant aan de gemeente Westland en aan de zuidoostelijke kant aan de gemeente Maassluis. Voor de rest grenst Hoek van Holland aan de Noordzee en de Nieuwe Waterweg. Hoek van Holland, in de volksmond vaak kortweg "de Hoek" genoemd, heeft 9.197 inwoners (jan. 2006) en een oppervlakte van 14,10 km².

Groet op deze laatste dag,
JanDe.

• 05 Juni 2008 - 19:42

Liesbeth:

Welkom terug in ôs sjoen Limburg.