Kustroute Dag 4 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Kustroute Dag 4 - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Kustroute Dag 4

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

31 Mei 2008 | Nederland, Haarlem

Beste volgers,

Verslag van 31-05-2008.
1)Route.
Vertrek van:Wijk aan Zee
Start 9.15 uur.
Aankomst 16.15 uur.
Pleisterplaats: Haarlem *)
Vandaag gelopen 35 km. Totaal gelopen 125 km.
Totaal 166.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos, duinen en strand in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt en zonnig bij temperaturen tussen 15 en 21 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na een gastvrij onthaal door Jan-Paul met thee en fruit zijn de vermoeienissen snel vergeten. Het diner in een plaatselijk visrestaurant was uit de kunst.
Na een goede nachtrust en een voortreffelijk ontbijt op pad.
Eerst moesten we om de industrie van Corus heen. Na de oversteek van het Noordzeekanaal waren we weg van de stank. De eerste koffiestop was in Driehoek in een café dat eerst gesloten was maar toen wij voor de deur stonden te overleggen zei de bazin, kom maar binnen. In de duinen hadden we een ontmoeting met wandelaars die fietsers naar boven duwden op een smalle zanderige heuvel. Hij die het hardste duwde maakte de opmerking dat de fietsers even "Weg van de snelweg" wilden.
Wij weken van de route af en kwamen in Bloemendaal terecht. We hebben onze ogen uitgekeken op de mooie villa's en hebben daar gelijk een koffiestop gemaakt.
Wij wisten na het betalen van de koffie dat er een verband was tussen de villa's en de koffieprijs.
In Haarlem zagen we mooie gebouwen en kunst.
8) Slaapplaats.
B&B van Maarle

*) Haarlem is een stad en gemeente in Kennemerland en de hoofdstad van de Nederlandse provincie Noord-Holland.
De stad ligt aan de rivier het Spaarne en de stad heeft dan ook de bijnaam Spaarnestad. De gemeente Haarlem grenst aan de gemeenten Haarlemmermeer, Heemstede, Bloemendaal, Velsen en Haarlemmerliede en Spaarnwoude en telt 147.020 inwoners (1 februari 2008, bron: CBS). Het is sinds 1853 de zetel van het rooms-katholieke Bisdom Haarlem.

Groet en tot morgen dag 5,
JanDe.