Kustroute dag 5 - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Kustroute dag 5 - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Kustroute dag 5

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

01 Juni 2008 | Nederland, Hillegom

Beste volgers,

Verslag van 1-06-2008.
1)Route.
Vertrek van: Haarlem
Start 9.15 uur.
Aankomst 15.30 uur.
Pleisterplaats:Hillegom *)
Vandaag gelopen 28 km. Totaal gelopen 153 km.
Totaal 204.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig steden/dorpen maar veel bos en duinen in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt en zonnig bij temperaturen tussen 15 en 23 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na alle kunst, ook die van meisjes, te hebben gezien hbben we met een gerust hart afscheid kunnen nemen van deze bezienswaardige stad.
Onze slaapplaats lag aan de gracht in het centrum en we hadden een slaapkamer van 5 bij 6 meter.
Vanmorgen de stad uit en weer de natuur in. De koffiestop aan de rand van Zandvoort was op een druk terras.
Hier kwamen velen die hun wekelijkse bewegingen hadden gedaan in de Amsterdamse waterleiding duinen. Een heel bijzonder gebied. Hier ontmoetten we niet alleen een drietal herten op onze weg maar ook een familie uit Haarlem die gelijk in de gaten hadden dat we het kustpad liepen. Zij waren ook fervente wandelaars. We hbben wat gegevens uitgewisseld over o.a. rugzakken en mooie wandelingen.
In de natuur hebben we de lunch genuttigd, eenvoudig maar de omgeving vergoed alles.
In de Zilk koffiestop 2 op een terras in de luxe. Zo konden we de laatste kilometers naar Hillegom makelijk aan. Op ons slaapadres werden we met alle egards ontvangen.
8) Slaapplaats.
B&B Van Bourgondiën.

*) Hillegom is een plaats en gemeente in de Bollenstreek in de Nederlandse provincie Zuid-Holland. De gemeente telt 20.381 inwoners (1 februari 2008, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 13,48 km² (waarvan 0,60 km² water). Binnen de gemeentegrenzen liggen geen andere kernen. De naam Hillegom is afgeleid van de Abdij genaamd "Hijlighem" waar het dorp later omheen is gebouwd. Inmiddels bestaat deze abdij niet meer.

Groet en tot morgen dag 6
JanDe.