Kustroute dag 7 - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Kustroute dag 7 - Reisverslag uit Scheveningen, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Kustroute dag 7

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

03 Juni 2008 | Nederland, Scheveningen

Beste volgers,

Verslag van 3-06-2008.
1)Route.
Vertrek van:Katwijk aan zee
Start 9.15 uur.
Aankomst 15.30 uur.
Pleisterplaats: Scheveningen *)
Vandaag gelopen 24 km. Totaal gelopen 173 km.
Totaal 230.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig steden/dorpen maar veel bos, duinen en strand in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt zonnig en regen van 10.00 tot 13.00 uur bij temperaturen tussen 15 en 23 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na aan het strand te hebben gegeten gingen we op tijd naar bed. Na het ontbijt dat goed verzorgd was op pad.
De gastfamilie gaf aan dat de route vandaag zwaar zou worden, ze hadden gelijk. Veel mul zand met kleine heuveltjes. Wel een mooie hatuur en we hebben zelfs een vos gezien.
De koffiestop in Wassenaar op een overdekt terras vanwege de motregen.
De mussem kwamen aan tafel bedelen voor wat kruimels. Na de koffiestop ontmoetten we een fietser die vroeg waar we naartoe gingen. Naar Scheveningen wa ons antwoord. De fietser zei ik dacht dat jullie naar Santiago liepen, waarop Lilian zei "daar is hij al geweest".
De volgende vraag was holang heb je erover gedaan, drie maanden? Lilian zei 3,5 maand. Mompelend fietste hij verder, niet meer te verstaan.
DE tweede koffiestop te Meijdendel lekker in de natuur. In Scheveningen was een andere cultuur, veel toeristen en een drukte van jewelste rond het Kurhaus met bewaking en vele TV-camera's. Voor ons ??
8) Slaapplaats.
B&B van Duin.

*) Scheveningen is een badplaats en stadsdeel van Den Haag. Scheveningen bestaat uit de kleinere wijken Belgisch Park, Duinoord, Duindorp, Geuzen- en Statenkwartier, Havenkwartier, Oostduinen, Scheveningen-Dorp (centrum), Westbroekpark en Duttendel en Zorgvliet.

De oorspronkelijke kern van Scheveningen bevindt zich in Scheveningen-Dorp, maar van de vroegere bebouwing van vóór de grote kaalslag en de daaropvolgende nieuwbouw van het stadsdeel is niet veel terug te vinden. Het meest karakteristieke deel van het oude dorp vindt men bij en achter de Oude Kerk. Oorspronkelijke Scheveningers voelen zich nog echt Schevenings en voelen zich niet Haags. Tijdens de gemeentelijke herindeling in 2001 waren er - zeer vrijblijvende - proefballonnen om Den Haag, Scheveningen en Loosduinen als drie aparte gemeentes los te koppelen. Dit was echter strijdig met de opzet van de herindeling; daarom werd hiermee niets gedaan.

Groet en tot morgen dag 8,
JanDe.