Kustroute dag 1 - Reisverslag uit Callantsoog, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Kustroute dag 1 - Reisverslag uit Callantsoog, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Kustroute dag 1

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

28 Mei 2008 | Nederland, Callantsoog

Beste volgers,

Verslag van 28-05-2008.
1)Route.
Start 9.30 uur.
Aankomst15.30 uur.
Pleisterplaats:Callantsoog **)
Vandaag gelopen 22 km. Totaal gelopen 22 km.
Totaal 29.333 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig steden maar veel strand en zand in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Een dag met alle weertypen zon, bewolkt, regen van 10 tot 11 en dat alles bij temperaturen tussen 12 en 25 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Dinsdag bracht ons de trein naar Den Helder *). Aldaar een overdekt terrasje gepikt vanwege de regen.
Toe op weg naar onze slaaplaats bij Mw.Schagen. Zij verwelkomde ons hartelijk met een lekker bakkie koffie. Ze heeft ons haar tuin laten zien, een stukje paradijs op aarde, niet vreemd omdat tuinieren haar grootste hobby is. Na een goede nachtrust werden we verwend met een uitgebreid ontbijt met zelfgebakken brood. Vol goede moed en met een volle maag op pad. De eerste kilometers werden we getracteerd op de enige langdurige regenbui van de dag. Veel vakantiegangers aus Deutchland op en langs de stranden.
De etappe was best zwaar door duinen en strand maar ook de zwoele temperatuur speelde een rol.
De koffiestops in Julianadorp en Groote Keeten waren dan ook geen overbodige luxe.
Callantsoog is onze pleisterplaats waar we kunnen uitrusten.
8) Slaapplaats.
B&B Bij Etienne en Marijje.

*)Den Helder (Westfries: Helder) is de noordelijkste gemeente op het vasteland van de Nederlandse provincie Noord-Holland. De regio waar Den Helder in ligt noemt men de Kop van Noord-Holland of Noordkop. De gemeente telt per 1 december 2007 58.036 inwoners op een oppervlakte van 178,83 km², waarvan 133,42 km² water. In de stad zelf wonen ongeveer 45.000 mensen.

**) Callantsoog (Westfries: Kallantsouge) is een dorp aan de Noordzee, in de gemeente Zijpe in de provincie Noord-Holland. Het dorp is bekend als badplaats en vormde tot 1990 een zelfstandige gemeente. Inmiddels is Callantsoog bij de gemeente Zijpe gevoegd.
De streek bij Callantsoog werd al voor 980 bewoond en behoorde toe aan het Westfriese gewest/gouw Westflinge. Op een strandwal lag het dorp Kallinge. De naam is mogelijk afkomstig van de Vikingen die zich hier rond 900 zouden hebben gevestigd.

Groet en tot morgen dag 2,
JanDe.

• 29 Mei 2008 - 11:48

Oplettende Volger:

Gaan die 2 weer lopen, kan die arme webmaster weer aan de bak!

Wat is het leven toch oneerlijk als webmaster!

Gegroet,

een collega-webmaster!

Ps. succes met lopen en ik zal een oogje in het zeil houden bij jullie zoon!

• 29 Mei 2008 - 13:10

Anneke Armengaud:

Hallo john en naar ik aan neem je vrouw.
    Is dit toeval?
    A.s. zaterdag 31 mei ga ik met een vriendin beginnen aan ....het Holllands kustpad!!!
    Wij starten in Hoek van Holland en lopen 2 etappes ( wij willen een paar weekend door het jaar gebruiken om de hele route te lopen) met een logeeradres bij mijn zoon in Den Haag.
    Zo kunnen we weer ervaringen uitwisselen.
    Veel wandelplezier en misschien tot ziens.