Dag 19 Swolgen - Tegelen - Reisverslag uit Tegelen, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 19 Swolgen - Tegelen - Reisverslag uit Tegelen, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 19 Swolgen - Tegelen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

14 Oktober 2007 | Nederland, Tegelen

Beste volgers,

Verslag van 14/10.
1)Route.
Start 10.45 uur.
Aankomst 16.50 uur.
Pleisterplaats: Tegelen *)
Vandaag gelopen 29 km. Totaal gelopen 465 km. Totaal 620.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Een stad "Venlo" maar veel bos, weiden en akkers in een vlakke omgeving.
3) Het weer.
Een zonnige dag met temperaturen tussen 11 en 17 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Met de trein en de bus naar de startplaats Swolgen. Aangekomen ginnen we op zoek naar een plek om koffie te drinken. Het eerste café was dicht maar het tweede was open. Met een laagstaande zon opweg naar het rozendorp Lottum. De naatuur zag er prachtig uit met haar herfstkleuren. Onderweg vandaag ontmoetten we veel PP-ers. Op de route was ook een mountanbike-tocht uitgezet, dat liep niet echt gemakkelijk.In Grubbenvorst hadden we een koffiestop bij het beste ijssalon van Nederland. Vervolgens Met het veer de maas over naar Velden en vandaar langs de Maas naar Venlo. De Maaskade was men aan het ophogen. Venlo was volgens her PP-boekje het eindpunt van de etappe. Voor ons echter nog niet, Wij wilden nog naar Tegelen om maximaal te genieten van de dag. De tweede koffiestop hadden we in Venlo bij hotel De Bildenberg dat in een prachtige omgeving ligt. De route naar Tegelen liep door het bos langs de steen- en dakpannenfabrieken en eindigde voor ons bij het station.
8) Slaapplaats.
Casa Lilian in Stein.

*) Tegelen (Tegels: Tegele) is een dorp in Noord-Limburg. Tot 2001 was het een zelfstandige gemeente. Sindsdien hoort het bij de gemeente Venlo. Tegelen ontleent zijn naam aan het Latijnse 'Tegula' dat dakpan betekent. Deze naam werd reeds door de Romeinse bewoners gebezigd wegens de goede klei die er werd gevonden voor potten- en pannenbakkerijen.

Groet en tot dag 20.
JanDe.