Dag 18 Vierlingsbeek - Swolgen - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 18 Vierlingsbeek - Swolgen - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 18 Vierlingsbeek - Swolgen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

06 Oktober 2007 | Nederland, Swolgen

Beste volgers,

Verslag van 6/10.
1)Route.
Start 10.40 uur.
Aankomst 14.40 uur.
Pleisterplaats: Swolgen *)
Vandaag gelopen 21 km. Totaal gelopen 436 km. Totaal 581.333 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos, weiden en akkers in een vlakke omgeving.
3) Het weer.
Zonnig bij temperaturen tussen 10 en 18 graden
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
De weersverwachting voor deze zaterdag was goed en daarom de wandelschoenen en de rugzak gepakt voor de volgende etappe.Met de trein naar Vierlingsbeek aldaar aangekomen was het tijd voor een bakje koffie. In cafe "De wildeman" waar de tijd had stilgestaan moest men de deur nog losgooien. De koffie werd nog zonder automaat gemaakt, prima bakkie. Zelfs de Juke-box werd voor ons in werking gezet. Met zo'n binnenkomer loop je met plezier tot de volgende stop.
Op de fiets begroette ons een heer die vroeg of wij het PP liepen, wij antwoorden met een volmondig ja. Hij had het ook gelopen en had eventueel een slaapplaats voor ons verder kregen we nog wat tips en hij had nog T-shirts te koop van PP. Door de bossen op weg naar Wansum. Hier hadden we weer een koffiestop die kwalitatief stukken minder was dan de eerste kop. Langs beken via Meerloo naar Swolgen waar de tijd tekort was voor koffie omdat de bus eraan kwam. De koffie houden we tegoed voor de volgende keer.
8) Slaapplaats.
Casa Lilian Stein

*) Swolgen (dialect: Zwollege) is tegenwoordig een onderdeel van de gemeente Meerlo-Wanssum en ligt in Noord-Limburg. Het heeft circa 1200 inwoners.

Wapen van Swolgen
Voor het eerst komt dit op een akte uit 29 september 1650 voor. De hierop staande Heilige Lambertus heeft een opgeheven rechterhand en houdt een buitenwaarts gekeerde kromstaf in de hand; rechts van hem staat een kerkje.
Omgeving
Het ligt omringd door de natuur aan heide, bossen, vennen (natuurreservaat het Schuitwater), maar ook aan aspergevelden en champignonkwekerijen. De oude pastorie en de hoeve de Gun zijn overnachtingslokaties geworden. De Pieterpad-route loopt hierlangs.

Groet en tot dag 19,
JanDe.