Dag 20 Tegelen - Roermond - Reisverslag uit Roermond, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 20 Tegelen - Roermond - Reisverslag uit Roermond, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 20 Tegelen - Roermond

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

28 Oktober 2007 | Nederland, Roermond

Beste volgers,

Verslag van 28/10.
1)Route.
Start 9.25 uur.
Aankomst 15.15 uur.
Pleisterplaats: Roermond *)
Vandaag gelopen 30 km. Totaal gelopen 495 km. Totaal 660.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen/steden maar veel bos, weiden en akkers in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt met temperaturen tussen8 en 11 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Vandaag uitgerust aan de etappe kunnen beginnen, het verzetten van de klok werkte in ons voordeel. Ook de treinreis verliep voorspoedig. In Tegelen stond op een bordje,"Elk einde heeft een nieuw begin in zich". Met deze tekst beginnen en dan naar het einde van de etappe. Vandaag hebben we met de Europese gedacht in het achterhoofd gelopen op de gren van Nederland en Duitsland. De koffie stond in Reuver klaar in cafe "De Grens", en hij smaakte goed. De route liep door een bosrijk gebied dat getooid was in mooie herfstkleuren en was voorzien van enkele steile klimmetjes. De tweede koffiestop was in café "Het bos". De eigenaar hiervan was een fan van Jos Verstappen. De goulashsoep was goed gevuld en lekker pittig. Lopende langs "De groene woud" kwamen jeugdherinneringen boven want John heeft hier een zomerkamp doorgebracht in een grijs verleden. De nieuwe autoweg in aanleg heeft een grote impact op de omgeving en ook voor het PP, zoals routeaanpassingen en hierdoor hebben we wat meer meters moeten lopen.
In Roermond wachtte ons weer een lekkere kop koffie.
8) Slaapplaats.
Casa Lilian in Stein.

*) Roermond (in het Roermonds: Remunj) is een stad in de Nederlandse provincie Limburg. Zij is de stedelijke kern van de gelijknamige gemeente Roermond en heeft sinds de samenvoeging met de gemeente Swalmen circa 54.031 inwoners (bron: gemeente-website). De stad ligt aan de samenvloeiing van de Roer in de Maas en heeft een rijk verleden. Zij was in de late middeleeuwen een hanzestad, en een van de vier hoofdsteden van het oude Hertogdom Gelre, tweede in omvang en grootste qua handel. Roermond is een belangrijke handels- en industriestad en heeft een regionale verzorgingsfunctie. Het was ook lange tijd een garnizoenstad. De stad herbergt een van de 19 arrondissementsrechtbanken in Nederland en bedient daarmee Noord- en Midden-Limburg. Qua sfeer en historische allure komt deze oude hanze-en bisschopsstad, afgaande op het oordeel van weekblad Elsevier, in Limburg op de tweede plaats na Maastricht.

Groet en tot dag 21.
JanDe.