Dag 17 Groesbeek - Vierlingsbeek - Reisverslag uit Vierlingsbeek, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 17 Groesbeek - Vierlingsbeek - Reisverslag uit Vierlingsbeek, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 17 Groesbeek - Vierlingsbeek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

28 September 2007 | Nederland, Vierlingsbeek

Beste volgers,

Verslag van 28/9.
1)Route.
Start 9.15 uur.
Aankomst 17.15 uur.
Pleisterplaats: Vierlingsbeek *)
Vandaag gelopen 35 km. Totaal gelopen 415 km. Totaal 607.333 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos, weiden en akkers in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt bij temperaturen tussen 16 en 18 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Gisteravond in restaurant Dikke Mik gegeten. De nieuwe vis op het menu genaamd Baramundi, op advies van de eigenaar geproefd en lekker gevonden. Na een goede nachtrust kregen we een zeer degelijk ontbijt voorgezet, met de krant. De zware bewolking voorspelde niet veel goeds, maar toch met frisse moed op pad en in het bos bleek dat de regen de paden behoorlijk modderig en daardoor glad had gemaakt. Volgens de routebeschrijving van PP het mooiste vergezicht op deze etappe te zien. Door de bewolking was het vergezicht beperkt, dat was jammer. Wel herten en eekhoorns op ons pad gezien alsook veel paddestoelen. De koffiestops te Milsbeek, Gennep en Afferden. Het weer en de goede conditie heeft ons in Afferden doen besluiten naar Vierlingsbeek door te lopen. Dat betekent 2 etappes volgens het boekje. Deze inspanning staat in schril contrast met die van de treinreis van Vierlingsbeek naar Roermond. Hoeveel zuurstof heb je nodig om deze reis te overleven? Voor ons die veel door de bossen hebben gelopen lukte het nog net. Voor de andere reizigers lag dit duidelijk anders.
8) Slaapplaats.
Casa Lilian in Stein

*) Vierlingsbeek is een plaats in de gemeente Boxmeer in Noord-Brabant, tussen de Peel en aan de Maas. Het dorp telt 2553 inwoners, die woonachtig zijn op 945 adressen. Tot het jaar 1998 maakte het dorp deel uit van de gemeente Vierlingsbeek (met de kernen Vierlingsbeek, Overloon, Groeningen, Maashees, Holthees en Vortum-Mullem), die inmiddels is opgegaan in de gemeente Boxmeer. De naam van het dorp is naar alle waarschijnlijkheid afgeleid van de Molenbeek die door het dorp stroomt en de rijke familie Vielinc die er bij gewoond zou hebben.

Groet bij dit (voorlopig) laatste bericht,
JanDe.