Dag 16 Tolkamer - Groesbeek - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 16 Tolkamer - Groesbeek - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 16 Tolkamer - Groesbeek

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

27 September 2007 | Nederland, Groesbeek

Beste volgers,

Verslag van 27/9.
1)Route.
Start 9.15 uur.
Aankomst 16.00 uur.
Pleisterplaats: Groesbeek *)
Vandaag gelopen 30 km. Totaal gelopen 380 km. Totaal 50.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos, weiden en akkers in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt bij temperaturen tussen 13 en 23 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed
5) Psyche.
Goed
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na een goede maaltijd bij Taveerne Bijland op tijd naar bed. Vanmorgen na een goede nachtrust en een goed ontbijt op pad.We hebben de tip van Mw. Peer opgevolgd om snel op de route te komen.
Iets te letterlijk naar later bleek, via een kleine omweg via de dijk naar het veer gelopen. Aldaar gewacht op de veerboot, met veel scheepvaart voor je neus verveel je je geen moment. In Leuth was het tijd voor een bakje leut.
Lopend richting Duitsland kwamen we op het pelgrimspad naar Santiago terecht.
Dat was geen toeval maar zo is de start, je loopt niet van thuis maar van, de Waddenzee naar Finisterre.
De Duivelsberg in Beek deed zijn naam eer aan, hij was behoorlijk steil en trok lang door maar het uitzicht viel tegen. Met geraapte walnoten zijn we in de afdaling gegaan naar Groesbeek. Hier was men in voorbereiding voor het wijnfeest dat komend weekend gepland stond. Helaas zijn we te vroeg om van de wijn te kunnen proeven. Door Mw. Linders werden we bijzonder hartelijk ontvangen op de zolderkamer.
8) Slaapplaats.
L&O bij Mw. Linders

*) Groesbeek is een gemeente in in de Nederlandse provincie Gelderland, in het Rijk van Nijmegen, ten zuiden van Nijmegen. De oppervlakte is 44,16 km², en er zijn 18.947 inwoners (1 juni 2007, bron: CBS). De gemeente wordt in het oosten begrensd door Duitsland en in het zuiden door de provincie Limburg. De gemeente Groesbeek maakt deel uit van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen.
Behalve het dorp Groesbeek telt de gemeente een aantal kleine dorpen en buurtschappen: Berg en Dal, Heilig Landstichting, een gedeelte van Beek Ubbergen, De Horst en Breedeweg.
Groesbeek ligt in een heuvelachtig en bosrijk landschap, dat in Duitsland in het uitgestrekte Reichswald wordt voortgezet.

Groet en tot morgen dag 17,
JanDe.