Dag 102 Santiago de C. - Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 102 Santiago de C. - Negreira - Reisverslag uit Negreira, Spanje van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 102 Santiago de C. - Negreira

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

29 Juli 2007 | Spanje, Negreira

Beste volgers,

Verslag van 29/7.
1)Route.
Start 13.30 uur.
Aankomst 18.45 uur.
Pleisterplaats: Negreira *)
Vandaag gelopen 23 km. Totaal gelopen 2835 km.Totaal 3.781.333 stappen.
Tot Cabo Finistere nog: 77 km of, 102.666 stappen
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos, weiden en akkers in een heuvelachtige omgeving.
3) Het weer.
Een zonnige dag met temperaturen tussen 14 en 37 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na het ontbijt door de stad gewandeld en inkopen gedaan. Vanmorgen ben ik naar de mis geweest waar ook de namen van de landen en vertrekplaatsen werden genoemd van de pelgrims die een Santiago hadden gehaald. Ik heb er gekeken naar het hoge zwaaien van het wierookvat.
Na de mis ben ik op pad gegaan naar Negreira. De temperatuur, het parcours en de drank van gisteravond maakte het er niet gemakkelijker op. De koffiestops heb ik genoten in Quintans en Aguapesada.
Er waren maar weinig pelgrims onderweg. Toen we bij de refugio aankwamen bleken er geen bedden meer te zijn, alleen nog matrassen. Nu is dat niet de eerste keer dus het zal wel lukken. De dag van morgen zal naar verwachting weinig problemen opleveren.
8) Slaapplaats.
Refugio municipal.

*) Negreira is een gemeente in de Spaanse provincie A Coruña in de regio Galicië met een oppervlakte van 115 km². In 2001 telde Negreira 6592 inwoners. Negreira is de hoofdstad van de comarca La Barcala. De bevolkingsdichtheid is 57 inw/km2/
Waarom naar de Cabo ?
Op het meest westelijke puntje van de West Europese kust ligt Cabo Finisterre.
Finis terre, finis: het einde. Terre: de aarde. Dus letterlijk: Het einde der aarde.
Veel pelgrims lopen nog door naar Cabo Finisterre, verbranden daar (wat van hun) kleding. De overblijfselen van hun oude leven. Om daarna schoongewassen door de zee, met nieuwe kleding en gelouterd door het wekenlange, maandenlange lopen de omkering, heel letterlijk, te maken. Als je die omkering maakt, loop je daarna de zon tegemoet. Je loopt immers van West weer terug naar Oost. Je loopt je vernieuwde leven tegemoet.

Groet en tot morgen dag 103,

JanDe.

• 30 Juli 2007 - 17:42

Kees En Elly.:

Na het bericht van gisteren willen wij toch ook nog even onze grote complimenten maken voor JanDe.
    Geweldig hoe de site in mekaar zat en iedere keer weer heel leuk om te kijken.
    Bedankt hiervoor.

Kees en Elly Machielsen.

• 30 Juli 2007 - 18:14

Math En Lisa:

John,
    Van Harte proficiat met het behaalde eiddoel, grote klasse.Geniet van het resultaat en een behouden thuiskomst.

Math en Lisa Huntjens

• 30 Juli 2007 - 18:23

Pascal:

John,
    Proficiat met het halen van de eind-etappe. We hopen dat deze reis al je verwachtingen heeft waar gemaakt en bedankt dat we mochten meekijken.

Mirelle, Pascal en Chris

• 31 Juli 2007 - 07:41

Harie En Rinie:

We hoorden zondag van Jo en Annemie dat je je doel had bereikt en we willen je dan ook van Harte Feliciteren met deze geweldige prestatie!!!wat een moed. Dat is natuurlijk een enorme levenservaring, waarvan je altijd kunt blijven genieten.

Hartelijke groetjes vanuit Maasbracht ook voor Lilian en Josh

• 12 September 2007 - 16:59

Giel:

John wel wat laat maar goe ge daan jochie