Dag 10 Oignies en Thiérache - Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 10 Oignies en Thiérache - Rocroi - Reisverslag uit Rocroi, Frankrijk van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 10 Oignies en Thiérache - Rocroi

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

28 April 2007 | Frankrijk, Rocroi

Beste volgers,

Verslag van 28/4.
1)Route
Start 7.35 uur.
Aankomst11.50 uur.
Pleisterplaats: Rocroi Frankrijk
Vandaag gelopen 20.km. Totaal 287 km.
Totaal 382.667 stappen
2) Landschap/omgeving
Weinig steden en veel bos en heuvels.
3) Het weer.
Mooi weer met temperaturen van 11 - 25 graden.
4) Lichamelijke conditie
Over het algemeen goed, alleen de rug wil nog niet zoals ik.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Goed geslapen vannacht. Na een matig ontbijt op pad naar Frankrijk. De ochtend was mooi en de heuvels hoog 384m.
(Red: 22 m hoger als de Vaalser berg).
Het bos was mooi en de vogels zongen hun hoogste lied. Een passerende dame wees me een kortere weg naar Rocroi.
Ik heb haar wel bedankt en ben toch maar mijn eigen weg gelopen.
Maar goed ook want anders had ik de grensovergang en het bordje gemist.
Het bordje heb ik op de foto gezet omdat erop stond hoeveel Km. het nog was naar Santiago de Compastela.
Het lezen van het getal deed pijn aan veel lichaamsdelen. Tussen het rusten in het bos heb ik nog geen verschil gemerkt tussen Belgie en Frankrijk.
Ik heb in Rocroi al veel oude schoonheid gezien.
8) Slaapplaats.
In een kamer speciaal voor pelgrims.

Rocroi is een stervormige gemeente in het Franse departement Ardennes (regio Champagne-Ardennen) en telt 2379 inwoners (2004). De plaats maakt deel uit van het arrondissement Charleville-Mézières.

Groet en tot morgen dag 11,

JanDe.

  • 28 April 2007 - 21:17

    Bonjako:

    sjonnie kun je me wat boekvinkjes meenemen even terug komen op het meegeven van het tentje aan lila zaten er zoveel spetters op na dat samen zijn grapje gr jayjay

  • 29 April 2007 - 07:58

    Nonk Thei:

    De groeten uit Meers van Mia en Nonk Thei.

  • 29 April 2007 - 11:43

    Johnny:

    John, de eerste 10 dagen zitten erop; de kop is eraf! Nederland en Belgie heb ja achter je gelaten. Nu Frankrijk. Als je dat klusje geklaard hebt, dan zijn de Spaanse km's een koud kunsje.

    Zet 'm op en hou je rug gezond.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Rocroi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Kustroute dag 9

04 Juni 2008

Kustroute dag 8

03 Juni 2008

Kustroute dag 7

02 Juni 2008

Kustroute dag 6

01 Juni 2008

Kustroute dag 5
John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 168859

Voorgaande reizen:

19 April 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

31 Augustus 2010 - 30 November -0001

Route Santiago 2010.

Landen bezocht: