Dag 9 Surice - Oignies en Thiérache - Reisverslag uit Brussel, België van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 9 Surice - Oignies en Thiérache - Reisverslag uit Brussel, België van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 9 Surice - Oignies en Thiérache

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

27 April 2007 | België, Brussel

Beste volgers,

Verslag van 27/4.
1)Route
Start 6.50 uur.
Aankomst14.30 uur.
Pleisterplaats:Oignies en Thiérache.
Zie noot) onder aan de blz.
Vandaag gelopen 31.km. Totaal 267 km.
Totaal 356.000 stappen
2) Landschap/omgeving
Het landschap was gevarieerd van stedelijk gebied tot heide en bos.
3) Het weer.
Het was mooi weer met temperaturen van 10 - 29 graden. Omdat een groot gedeelte van de route door bos voerde heb ik weinig last gehad van de hitte.
4) Lichamelijke conditie.
Goed alleen de rug speelt nog wat op.
5) Psyche.
Goed, mede doordat het eindpunt een hotel is met TV op de kamer met Nederlandse zenders. Kan ik eens kijken of ik soms ben voorgedragen voor een lintje.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
De teleurstelling gisteren was groot, het beloofde slapen in de kantine van FC. ging niet door omdat Le president van FC. het niet toestond. De trainer en ikzelf bleven aandringen maar zonder veel resultaat. Le president wilde me wel nog laten slapen in de feesttent naast het veld.(Schijnbaar zijn niet alleen in Limburg feesttenten. JanDe).
Dit was echter geen optie want beloofd is beloofd.Uiteindelijk, na lang zeiveren, mocht ik slapen in de oude kantine. De inboede bestond uit 2 hardhouten banken, bovendien heb ik de huidige bewoner, een niet nader gdefinieerde vogel, verjaagd. De hardheid van de VIP-room bank was een nieuwe aanslag op mijn rug.Slapen vie zwaar tegen en ik miste het slaapmatje.
Vanmorgen bij het ontwaken heb ik me direct een beter bed beloofd voor vanavond.
8) Slaapplaats.
Vanavond in een echt bed in een hotel.

Noot)
Het Franse Nationaal Geografisch Instituut berekende in 1995 dat het geografisch middelpunt van de Europese Unie (toen nog met 15 landen) in de deelgemeente Oignies-en-Thiérache lag (overigens net voor de Franse grens).
Op deze plek, bekend als "Le Trou du Diable" (het hol van de duivel), werd het kunstwerk "La cathédrale de lumière" van Bernard Tirtiaux opgericht.

Groet en tot morgen dag 10,

JanDe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Kustroute dag 9

04 Juni 2008

Kustroute dag 8

03 Juni 2008

Kustroute dag 7

02 Juni 2008

Kustroute dag 6

01 Juni 2008

Kustroute dag 5
John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 168979

Voorgaande reizen:

19 April 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

31 Augustus 2010 - 30 November -0001

Route Santiago 2010.

Landen bezocht: