Instructies over de site. - Reisverslag uit Stein, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Instructies over de site. - Reisverslag uit Stein, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Instructies over de site.

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

29 April 2007 | Nederland, Stein

Beste volger,

Door vragen van andere volgers heb ik het idee gekregen dat het misschien goed is om een berichtje te besteden aan de mogelijkheden van deze site.
De volgende onderdelen komen aan de orde:
1) Alle foto's als dia-reportage.
2) Alle berichten oproepen.
3) De landkaart.
4) Een reactie plaatsen.
5) Opvoeren volger.

De site is ingedeeld in blokken met een eigen naam, Bv;Menu of Foto's.
In sommige blokken staan onderstreepte woorden gevolgd door een pijltje als vb:
Alle berichten >> (onderstrepen kan ik helaas niet in dit bericht).

Met deze commando's is het mogelijk om snel door de website te manouvreren.

1) Alle foto's als dia-reportage.

Klik met de linkermuisknop op het onderstreepte "Foto's>>".
Nu verschijnt de foto van John voor de route naar Santiago.
Klik op: Volgende (staat rechtsboven).
Klik op: De foto die verschijnt en de dia-reportage is gestart.
De volgorde van de foto's is bepaald bij het plaatsen van de foto door de webmaster. Dag1, dag2 enz.
Door op het kruisje rechtsboven op het scherm te klikken stopt de reportage en gaat u weer terug naar het hoofdscherm.

2) Alle berichten oproepen.

In het blok berichten staan alleen de meest recente, daar de ruimte beperkt is.
Door te klikken op de onderstreept woorden "Alle berichten" kunt u een lijstje oproepen met alle berichten.
Het gewenste bericht kunt u oproepen door erop te klikken.
Op deze manier is het mogelijk om nog een reactie te koppelen aan het eerste bericht (Welkom).
Om terug te keren naar het vorige scherm moet u gebruik maken van de groene knop met witte pijl en "Vorige" linksboven de adresregel. Het rode kruisje gooit je uit internet.

3) De landkaart.

Op de landkaart die bij het bericht wordt getoond kunt u zien waar John op dat moment is. Mits dit goed is aangegeven door de webmaster.
Klik op de landkaart. Er verschijnt hu een groter exemplaar links op uw scherm.
In deze kaart staat een soort tekstballon, de punt van de tekstballon geeft aan waar John is.
Door op het kruisje rechtsboven op het (landkaart)scherm te klikken gaat u terug naar het hoofdscherm.

4) Een reactie plaatsen.

Mogelijk ten overvloede toch nog een instructie over het plaatsen van een reactie.
Hiervoor dienen de velden onder aan het bericht.
Vul je naam in in het 1e veld en je reactie in het grotere 2e veld.
Als je klaar bent klik dan op het 3e veld met "Plaats reactie"
Uit instructie 2 is al gebleken dat het mogelijk is om later een reactie te geven op een vroeger bericht.

5) Opvoeren volger.

Voor het opvoern van een nieuwe volger is het blok,
"Blijf op de hoogte" beschikbaar.
Door daar het E-mail adres in te vullen en op aanmelden te klikken wordt de nieuwe volger opgevoerd. HIervoor is geen actie van de webmaster nodig.

Mochten er nog hiaten zijn, laat het weten.
Succes, de webmaster.

• 04 Juli 2007 - 18:56

Will Nabben:

Beste John.
    sorry dat ik nu pas reageer.
    ik heb veel bewondering voor je,voor deze pelgrimstocht is verdomd veel lichamelijke en Geestelijke weerstand nodig en zoals nu ook blijkt af en toe een nieuw paar zolen, hopelijk verloopt het vervolg van je Pelgrimstocht voorspoedig,wij gaan er vanuit dat je gezond weer terug keert.

De groetjes uit de Loods
    Will Nabben