Dag 22 Pey Echt - Sittard - Reisverslag uit Sittard, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 22 Pey Echt - Sittard - Reisverslag uit Sittard, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 22 Pey Echt - Sittard

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

01 December 2007 | Nederland, Sittard

Beste volgers,

Verslag van 1/12.
1)Route.
Start 10.40 uur.
Aankomst 15.15 uur.
Pleisterplaats: Sittard *)
Vandaag gelopen 18 km. Totaal gelopen 539 km. Totaal 718.666 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos, weiden en akkers in een vlakke en modderige omgeving.
3) Het weer.
Zonnig met temperaturen tussen de 5 en 10 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na een fikse regenbui vannacht samen met de webmasters op pad. Omdat vandaag beneden Roermond geen treinen reden moesten we zelf voor vervoer zorgen. Een auto in Sittard geparkeerd en vervolgens met zijn vieren in de 2e auto naar het startpunt in Pey. Zonder koffie samen op pad richting Slek met de zon in het gelaat en een fikse bries op kop. In slek kwamen we aan een gesloten deur bij café Knoben, die pas om 12 uur opende.
De eigenaresse die in de zaak was wilde voor ons vieren wel een kop koffie maken, want tot sittard was er geen gelegenheid meer voor een koffiestop. Na de koffie op weg naar Susteren. De paden tussen de weilanden en akkers waren zeer modderig en het was dus meer glibberen dan lopen, benieuwd wat de stappenteller daarmee doet. Op een bankje in het Ijzerenbosch de inwendige mens versterkt zodat we de grens met Duitsland met een volle maag konden passeren. In Duitsland waren de paden niet beter als in Nederland. In Millen zijn we nog op zoek gegaan naar een Wirtschaft maar vonden er geen. Daarom hebben we de inwendige mens weer versterkt, deze keer een abri van de bus. Er reed geen bus, dus zijn we weer lopend langs de Rode- en de Geleenbeek richting Sittard gegaan.
In Sittard op de markt eindigde de etappe van vandaag. In Sittard was de drukte enorm en daarom moest de tweede koffiestop nog even worden uitgesteld.
Eerst de auto opgehaald in Pey en aldaar in "Het Brandpunt"genoten van een welverdiende kop capucino cq. koffie. Sint en Piet waren ook in het café en vroegen of we braaf waren geweest en dat was natuurlijk zo.
Noot van de webmasters: Eigelijk zijn we meegegaan om de berichten, die John al die tijd stuurde, eens op waarheid te testen. En onze conclusie; het klopt in grote lijnen, de stunts worden verzwegen.
Enige voorbeelden: Alvorens koffie te kunnen drinken kregen we eerst een rondje Pey omdat John in het verkeerde voorsorteervak ging staan. Lilian is niet echt van geverik, ze vroeg heel gul of ik de helft van haar (2e zakje) suiker wilde maar ondertussen was de tuit al leeggekiept in haar eigen kop. Leuke meid die Lilian.
Al met al moeten we concluderen dat het een leuke dag was.
8) Slaapplaats John.
Casa Lilian in Stein

*) Sittard (Limburgs: Zitterd) is een stad in het zuiden van Nederlands Limburg. Zij vormt sinds 2001 tezamen met het iets zuidelijker, in de voormalige Westelijke Mijnstreek gelegen Geleen en een aantal kleinere plaatsen, waaronder Born, de nieuw gevormde gemeente Sittard-Geleen. Door deze fusie is de gemeente Sittard-Geleen qua inwonertal de tweede stad van de provincie geworden. Daarmee heeft Sittard iets van zijn historische betekenis teruggekregen. Het is een van de oudste plaatsen in Nederland en de op een na oudste stad van Limburg.

Anno 2006 telt de stad Sittard bijna 37.000 inwoners. Van de voormalige gemeente Sittard maakten tussen 1982 en 2001 naast Sittard zelf, ook de kleinere kernen Broeksittard, Einighausen, Guttecoven, Limbricht, Munstergeleen en Windraak, (met gezamenlijk zo'n 12.000 inwoners) deel uit.
Ten tijde van haar opheffing op 1 januari 2001 had de gemeente Sittard meer dan 49.000 inwoners en Geleen bijna 34.000.

Groet en tot dag 23,
JanDe.

• 01 December 2007 - 18:16

Liesbeth:

Beste webmaster wees maar blij dat het geen spekjes waren want dan waren die al op voor dat jullie begonnen te lopen. Lilian is nl verzot op deze lekkernij. In het kippenhok zijn deze ook niet veilig voor haar. Nog 2x lopen en dan zijn jullie in de mooiste stad van Nederland Sjengcity. Hopelijk blijft het weer dan droog en kunnen jullie genieten oppe Vriethof.

• 01 December 2007 - 20:19

Webmasters:

Liesbeth,

Als je nog meer van die dingen weet???
    Wij horen het graag.