Dag 14 Vorden - Doetinchem - Stein - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 14 Vorden - Doetinchem - Stein - Reisverslag uit Doetinchem, Nederland van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 14 Vorden - Doetinchem - Stein

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

16 September 2007 | Nederland, Doetinchem

Beste volgers,

Verslag van 16/9.
1)Route.
Start 9.15 uur.
Aankomst 14.45 uur.
Pleisterplaats: Doetinchem *)
Vandaag gelopen 29 km. Totaal gelopen 321 km. Totaal 428.000 stappen.
2) Landschap/omgeving.
Weinig dorpen maar veel bos, weiden en akkers in een vlakke omgeving.
3) Het weer.
Bewolkt en zonning bij temperaturen tussen 16 en 23 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na het avondeten in bistro de Rotonde naar bed. Goed uitrustend voor de etappe naar Doetinchem. Of was het omdat geen TV op de kamer was en de ogen snel moe werden van de sudoku. Na een goede nachtrust kregen we een ontbijt voorgezet. Aan tafel zaten ook Ellen en Monique uit Valkenswaard die ieder jaar in September een weekend lopen om zo het PP over 4 jaar af te hebben. De koffiestop in Zelhem op de markt, wat een straat was en geen plein. Door het missen van een huisnummer hebben we een kleine omweg gemaakt. Bij kinderen die langs de route zaten hebben we fruit gekocht, ze waren hier ontzettend blij mee. Een kinderhand is gauw gevuld, niet waar. Het tempo lag hoog vandaag maar we weten niet de reden. De trein in Doetinchem stond klaar om ons naar huis te brengen. Daarmee kunnen we het PP voorlopig even laten rusten.
8) Slaapplaats.
Casa Lilian Stein

*) Doetinchem (Nedersaksisch: zowel Deutekem als Durkum) is een stad en gemeente aan de Oude IJssel, gelegen in de Achterhoek, in de Nederlandse provincie Gelderland. De gemeente telt 56.280 inwoners (1 juni 2007, bron: CBS) en heeft een oppervlakte van 52,74 km2 (waarvan 1,50 km2 water). Daarmee is Doetinchem de meest dichtbevolkte gemeente van de Achterhoek. De bevolking is voor bijna de helft van protestantse signatuur en voor een vrijwel gelijk deel van katholieke afkomst.
Sinds 1 januari 2005 is de gemeente Wehl opgeheven en aan de gemeente Doetinchem toegevoegd. Ook werd het Zelhemse Broek bij de gemeente gevoegd.
De oudste vermelding van Doetinchem dateert uit 838 als villa Duetinghem, een nederzetting met een kerk. In de periode na 838 ontstond de versterkte stad Deutinkem met een kerk die ten geschenke werd gegeven aan de toenmalige bisschop van Utrecht. Andere naamsvarianten die in de loop van de tijd gebruikt werden, waren Duttichem, Duichingen, Dotekom en Deutekom.

Groet bij deze laatste dag,
JanDe.

• 17 September 2007 - 18:12

Liesbeth:

Proficiat, John en Lilian. Ik wist het wel dat bericht van die spekjes heeft je doen vliegen naar Stein. Maar die zijn al op als jij weer komt. Geniet nog maar van de vrije tijd. Ik tel af en dan heb ik ook een weekje vrij in de Belgische herfstvakantie.