Dag 100 Palas del Rei - A Rua - Reisverslag uit Madrid, Spanje van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 100 Palas del Rei - A Rua - Reisverslag uit Madrid, Spanje van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 100 Palas del Rei - A Rua

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

27 Juli 2007 | Spanje, Madrid

Beste volgers,

Verslag van dag 100-27/7.
1)Route.
Start 610 uur.
Aankomst 16.45 uur.
Pleisterplaats: A Rua *)
Vandaag gelopen volgens stappenteller 52 km. volgens Spaanse borden 47 km.
Stappenteller toch nog bewaren ??
Totaal gelopen 2792 km.Totaal 3.722.666stappen.
Tot Santiago nog: 19 km of, 25.333 stappen
2) Landschap/omgeving.
Een stad/dorp,Arzua, maar veel bos, weiden, wijngaarden en akkers in een bergachtige omgeving.
3) Het weer.
Zonnig met temperaturen van 9 tot 28 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Goed.
5) Psyche.
Goed
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Nog niet binnen, volgt t.z.t.
Vandaag vroeger vertrokken omdat de lichtinval en het lawaai de nachtrust verstoorde. Je loopt dan de kans dat je op kop loopt en je,je niet kunt richten op een voorganger.
De wegen van de camino worden in hun oude glorie hersteld. Dit betekent dat ze weer zoveel mogelijk worden geplaveid met grote platte stenen. Dat is natuurlijk niet helemaal vlak en het lijkt op kinderkopjes. Dat loopt bepaald niet gemakkelijk. Dit nog buiten de koeievlaaien die je moet ontwijken, voornamelijk binnen de dorpen, omdat hier veel veeteelt is. De wegen buiten de dorpen zijn veelal holle wegen in een mooie natuur en beschut tegen de zon die vandaag weer fel was.
Vandaag koffiestops in Melida en Arzua.
In deze laatste plaats ook geluncht.
De refugio's in Santa Irene waren vol en dat betekent verder lopen en alle opties nagaan en afwegen. Uiteindelijk gebruik gemaakt van een Hostal om niet nog verder te moeten lopen, anders was ik te vlug in Santiago. Tijdens het diner een halve fles wijn verdiend (en uitgedronken) voor de hulp aan een Spaanse Donna bij het vinden van een slaapplaats.
(Note WM: dit verklaard waarom het SMS-je nogal cryptisch was).
Morgen de laatste korte etappe, 19 km.
8) Slaapplaats.
Hostal Casa de Gallega.

*) A Rúa is een gemeente in de Spaanse provincie Ourense in de regio Galicië met een oppervlakte van 36 km². In 2001 telde A Rúa 5041 inwoners.
En heeft derhalve een bevolkingsdichtheid van 140 inwoners/km².

Groet en tot morgen dag 101,

JanDe.

• 27 Juli 2007 - 20:36

Liesbeth:

Nog een klein stukje. Je gaat als een trein. Je zult morgen wel vliegen.

• 27 Juli 2007 - 20:42

Bonjako:

john geweldig zo een afstand in 100 dagen en vandaag nogwel 52.km ben je soms vinikorov tegengekomen. gr jan en bonnie.

• 27 Juli 2007 - 21:18

ROB En SILVIA:

Proficiat met wat je gelopen hebt in 100
    dagen. 19 kilometer tot Santiago en dan
    echt de laatste 100 kilometer. Succes
    met je laatste kilometers. Geniet er nog
    van . Rob en Silvia.

• 28 Juli 2007 - 01:46

Josefine:

Hallo John, ik volg je al een tijdje op internet. Ik probeer iedere dag te kijken hoe het je vergaan is. Zo te lezen goed, je hebt vandaag wel heel veel gelopen. Ik heb zelf ook concrete plannen om naar santiago te lopen. Dus volg nog een paar verslagen op internet. Die van jouw zit toch wel het beste in elkaar. Hiervoor de complimenten. Ik ben wel benieuwt hoe het iedereen verder vergaat na Santiago (thuis) maar dat zet niemand er op denk ik.
    Ik wens je nog heel veel plezier en geluk de laatste km's, je loopt begreep ik ook naar Finister.
    Groetjes Josefine uit Kaatsheuvel

• 28 Juli 2007 - 06:57

Jan,Bella Stijnen:

Beste John,
    Terug uit Oostenrijk waren we benieuwd hoe het je vergaat, veel succes de laatste kilometers! groeten van overburen Jan en Bella.

• 28 Juli 2007 - 12:11

Laurent:

John, we kwamen Lilian tegen. Ze miste je en hoopte dat je voor de 30ste juli binnen was.
    100 dagen het lijkt wel of je een eindsprint hebt gemaakt.
    Geweldige prestatie.

Proficiat,