Dag 8 Dinant - Surice - Reisverslag uit Surice, België van John Ackermans - WaarBenJij.nu Dag 8 Dinant - Surice - Reisverslag uit Surice, België van John Ackermans - WaarBenJij.nu

Dag 8 Dinant - Surice

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg John

26 April 2007 | België, Surice

Beste volgers,

Verslag van datum 26/4.
1)Route
Start 8.50 uur.
Aankomst14.30 uur.
Pleisterplaats: Surice
Vandaag gelopen 25.km. Totaal 236 km.
Totaal 324.666 stappen
2) Landschap/omgeving.
Om mijn rug te ontzien weer over het jaagpad langs de Maas. dit is zoals u ongetwijfeld weet lichtjes bergop naar het Plateau van Langres, waar de Maas ontspringt.
3) Het weer.
Het was erg heet met temperaturen van 12 tot 29 graden.
4) Lichamelijke conditie.
Redelijk, behalve de rug, geen verdere klachten.
5) Psyche.
Goed tot 14.00 uur, daarna last van de hitte en vermoeidheid door de afstand.
6) Belevenissen/ontmoetingen.
Na een goede nachtrust, bij de broeders van de Leffe, van 10 uur genoten van een goed ontbijt. Daarna vol goede moed op pad. Om mijn rug te ontzien heb ik weer gekozen voor het jaagpad langs de Maas.
Onderweg veel mensen ontmoet die vragen stelden over de tocht. Bij een familie Ricard (verre familie van de Drank) veel koud water gekregen.
Onderweg naar Surice, een dorp in de Belgische gemeente Philippeville, gelegen in het zuidwesten van de provincie Namen, de plaats telt niet meer dan 500 inwoners, heb ik de trainer ontmoet van de plaatselijke voetbalclub.
Deze heeft me aangeboden om in de kantine van de voetbalclub te slapen.
Als dat een kantine is zoals bij de Ster hoef ik ook nog geen dorst te lijden.
Het dorp heeft een kerk, gebouwd in de renaissance, met een toren uit de 11de eeuw.
8) Slaapplaats.
In de genoemde kantine van de voetbalclub.

Groet en tot morgen dag 9.

JanDe.

  • 26 April 2007 - 18:52

    't Paatje:

    John ik zie dat je al een behoorlijk eind op weg bent, ik ben apetrots op mijn petekind en ik doe dan ook elke avond een prevelementje voor je. Het doet me goed te horen dat je ook al naar de vespers gaat. Je loopt eigenlijk te veel kilometers per dag, en dat is nergens voor nodig. Santiago de Compostela blijft gewoon liggen waar het ligt.
    Dus spoojen, dat is gauw gedaon.


  • 27 April 2007 - 16:00

    Thei,Annemie,Chris:

    Thei is vandaag goan wenjele en noa un half oer is er bie de Börstel op ut terras goan zitten! Dat stelt natuurlijk gein reet veur in vergelieking mit hetgeen wats dich al gepresteerd hubs!Ver doon de patschj aaf veur dich!Succes met de verdere gang van wandelen!
    Trouwens, Thei heat dees weak un kears veur dich aangestoke in Heppeneert!Une hele dikke, es ut noe nog neet good kumt mit dich weite veer ut auch neet mjeh!Groetjes oet Meas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Surice

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Juni 2008

Kustroute dag 9

04 Juni 2008

Kustroute dag 8

03 Juni 2008

Kustroute dag 7

02 Juni 2008

Kustroute dag 6

01 Juni 2008

Kustroute dag 5
John

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 169147

Voorgaande reizen:

19 April 2007 - 31 Juli 2007

Mijn eerste reis

31 Augustus 2010 - 30 November -0001

Route Santiago 2010.

Landen bezocht: